نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعبدالله زاده, فرحنازfa_IR
dc.contributor.authorلطفی, مژگانfa_IR
dc.contributor.authorمیرزا آقازاده, احمدfa_IR
dc.contributor.authorاعتباری اصل, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:36:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:36:58Z
dc.date.available1399-08-23T13:36:58Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:36:58Z
dc.date.issued2014-10-01en_US
dc.date.issued1393-07-09fa_IR
dc.identifier.citationعبدالله زاده, فرحناز, لطفی, مژگان, میرزا آقازاده, احمد, اعتباری اصل, زهرا. (1393). نگرش دانشجویان اتاق عمل نسبت به رشته تحصیلی خود. نشریه پرستاری ایران, 27(90), 65-72. doi: 10.29252/ijn.27.90.91.65fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.27.90.91.65
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-1890-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612823
dc.description.abstract  چکیده   زمینه و هدف: نگرش دانشجویان به رشته تحصیلی خود می تواند کیفیت مراقبت­های بهداشتی را تحت تاثیر قرار ­دهد. مطالعه حاضر با هدف تعیین نگرش دانشجویان رشته اتاق عمل نسبت به رشته تحصیلی خود در دانشگاه علوم پزشکی تبریز صورت گرفت.   روش بررسی: مطالعه توصیفی حاضر، به صورت مقطعی در نیمسال دوم سال تحصیلی 93-1392 بر روی کلیه دانشجویان اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام گرفت. داده ها با استفاده از پرسشنامه سنجش نگرش تحصیلی دانشجویان جمع آوری شد. جهت تجزیه و تحلیل داده­ها از روش­های آمار توصیفی و استنباطی (آزمون کای- دو) تحت نرم­افزار آماری SPSS نسخه 18 استفاده شد.   یافته­ها: نتایج نشان داد که 4/61 درصد دانشجویان زن و 8/86 درصد مجرد بوده و میانگین سنی آن­ها 87/20 بود. 8/51 درصد دانشجویان نگرش مثبت به رشته تحصیلی خود داشتند. بر اساس نتایج آزمون کای-دو، نگرش دانشجویان اتاق عمل به رشته تحصیلی­شان با وضعیت تاهل (037/0 =P ) و ترم تحصیلی (004/0 =P ) رابطه معنی­داری داشت. نتیجه­گیری کلی: با توجه بیشتر به مشکلات آموزش بالینی در اتاق­های عمل، لازم است بستری برای ایجاد نگرش مثبت در دانشجویان این رشته فراهم شود .fa_IR
dc.format.extent470
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.27.90.91.65
dc.subjectنگرشfa_IR
dc.subjectدانشجویانfa_IR
dc.subjectاتاق عملfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleنگرش دانشجویان اتاق عمل نسبت به رشته تحصیلی خودfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد پرستاری داخلی جراحی، گروه اتاق عمل، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری پرستاری داخلی جراحی، عضو هیئت علمی، گروه آموزشی پرستاری داخلی جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری آمار، استادیار و عضو هیئت علمی گروه آموزشی علوم پایه، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری داخلی جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز، ایران (٭نویسنده مسئول). شماره تماس: 09104070767 Email: etebariz@yahoo.comfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue90
dc.citation.spage65
dc.citation.epage72


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد