نگرش دانشجویان اتاق عمل نسبت به رشته تحصیلی خود
(ندگان)پدیدآور
عبدالله زاده, فرحنازلطفی, مژگانمیرزا آقازاده, احمداعتباری اصل, زهرانوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده
زمینه و هدف: نگرش دانشجویان به رشته تحصیلی خود می تواند کیفیت مراقبتهای بهداشتی را تحت تاثیر قرار دهد. مطالعه حاضر با هدف تعیین نگرش دانشجویان رشته اتاق عمل نسبت به رشته تحصیلی خود در دانشگاه علوم پزشکی تبریز صورت گرفت.
روش بررسی: مطالعه توصیفی حاضر، به صورت مقطعی در نیمسال دوم سال تحصیلی 93-1392 بر روی کلیه دانشجویان اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام گرفت. داده ها با استفاده از پرسشنامه سنجش نگرش تحصیلی دانشجویان جمع آوری شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی (آزمون کای- دو) تحت نرمافزار آماری SPSS نسخه 18 استفاده شد.
یافتهها: نتایج نشان داد که 4/61 درصد دانشجویان زن و 8/86 درصد مجرد بوده و میانگین سنی آنها 87/20 بود. 8/51 درصد دانشجویان نگرش مثبت به رشته تحصیلی خود داشتند. بر اساس نتایج آزمون کای-دو، نگرش دانشجویان اتاق عمل به رشته تحصیلیشان با وضعیت تاهل (037/0 =P ) و ترم تحصیلی (004/0 =P ) رابطه معنیداری داشت.
نتیجهگیری کلی: با توجه بیشتر به مشکلات آموزش بالینی در اتاقهای عمل، لازم است بستری برای ایجاد نگرش مثبت در دانشجویان این رشته فراهم شود .
کلید واژگان
نگرشدانشجویان
اتاق عمل
پرستاری
شماره نشریه
90تاریخ نشر
2014-10-011393-07-09
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی ایرانسازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد پرستاری داخلی جراحی، گروه اتاق عمل، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز، ایراندکتری پرستاری داخلی جراحی، عضو هیئت علمی، گروه آموزشی پرستاری داخلی جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز، ایران
دکتری آمار، استادیار و عضو هیئت علمی گروه آموزشی علوم پایه، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز، ایران
دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری داخلی جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز، ایران (٭نویسنده مسئول). شماره تماس: 09104070767 Email: etebariz@yahoo.com
شاپا
2008-59232008-5931




