نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسینی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorراوری, علیfa_IR
dc.contributor.authorاکبری, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:36:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:36:07Z
dc.date.available1399-08-23T13:36:06Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:36:07Z
dc.date.issued2017-02-01en_US
dc.date.issued1395-11-13fa_IR
dc.identifier.citationحسینی, فاطمه, راوری, علی, اکبری, علی. (1395). تأثیر برقراری ارتباط با بیمار با استفاده از مدل پپلائو در رضایت‌مندی بیماران از کیفیت خدمات پرستاری در بخش مراقبت‌های ویژه قلبی. نشریه پرستاری ایران, 29(104), 36-45. doi: 10.29252/ijn.29.104.36fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.29.104.36
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-2389-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612763
dc.description.abstractچکیده زمینه و هدف: افزایش رضایت بیماران از کیفیت خدمات پرستاری به برنامه ریزی نیاز دارد. لذا در این مطالعه از مدل پپلائو در جهت برنامه ریزی افزایش رضایت‌مندی بیماران از کیفیت خدمات پرستاری در بخش مراقبت‌های ویژه قلبی استفاده شد.و نتایج مورد بررسی قرار گرفت. روش بررسی: پژوهش حاضر مطالعه‌ی نیمه تجربی بود. جامعه مورد مطالعه شامل بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه قلبی بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان در سال 1394 بودند با استفاده از روش نمونه گیری آسان و غیر تصادفی، در آن 68 بیمار انتخاب شدند و در گروه‌های مداخله (34) و کنترل (34) قرار گرفتند. ابزار مطالعه پرسشنامه استاندارد 21 سؤالی رضایت‌مندی از کیفیت خدمات پرستاری (PSNCQQ) بود. داده‌ها با استفاده از آزمون‌هایChi-squared test ، Mann-Whithney و Fisher و نرم افزار آماری SPSS نسخه 16 تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌ها:. نتایج نشان داد رضایت بیماران از کیفیت ارائه خدمات پرستاری پس از اجرای مداخله به طور معنی‌داری (05/0P< ) افزایش یافت. در حیطه‌های دانش و مهارت پرستاری (05/0P< )، اخلاق پرستاری (05/0P<)، ارتباط با بیمار (05/0P< ) و آموزش (05/0P< ) نیز تفاوت معنی‌داری بین گروه مداخله و کنترل وجود داشت. نتیجه‌گیری کلی: می‌توان از مدل پپلائو  (Peplau)جهت افزایش رضایت‌مندی بیماران از کیفیت خدمات پرستاری ارائه شده در بخش مراقبت‌های ویژه قلبی استفاده کرد.fa_IR
dc.format.extent753
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.29.104.36
dc.subjectپرستارfa_IR
dc.subjectمراقبت پرستاریfa_IR
dc.subjectمدل پرستاری رضایت‌مندی بیمارfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleتأثیر برقراری ارتباط با بیمار با استفاده از مدل پپلائو در رضایت‌مندی بیماران از کیفیت خدمات پرستاری در بخش مراقبت‌های ویژه قلبیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentکارﺷﻨﺎس ارﺷﺪ ﭘﺮﺳﺘﺎری، ﻣﺮﮐﺰ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﻣﺮاﻗﺒﺖ ﺳﺎﻟﻤﻨﺪی، داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ رﻓﺴﻨﺠﺎن، رﻓﺴﻨﺠﺎن، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دکتری پرستاری، مرکز تحقیقات مراقبت سالمندی، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، رفسنجان، ایران. (*نویسنده مسئول) شماره تماس: 09131917852 Emai: Dr.ravari@rums.ac.irfa_IR
dc.contributor.departmentﻣﺮﺑﯽ، ﮐﺎرﺷﻨﺎس ارﺷﺪ ﭘﺮﺳﺘﺎری، ﮔﺮوه داﺧﻠﯽ ﺟﺮاﺣﯽ، داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ رﻓﺴﻨﺠﺎن. رﻓﺴﻨﺠﺎن، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue104
dc.citation.spage36
dc.citation.epage45


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد