تأثیر برقراری ارتباط با بیمار با استفاده از مدل پپلائو در رضایتمندی بیماران از کیفیت خدمات پرستاری در بخش مراقبتهای ویژه قلبی
(ندگان)پدیدآور
حسینی, فاطمهراوری, علیاکبری, علینوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده
زمینه و هدف: افزایش رضایت بیماران از کیفیت خدمات پرستاری به برنامه ریزی نیاز دارد. لذا در این مطالعه از مدل پپلائو در جهت برنامه ریزی افزایش رضایتمندی بیماران از کیفیت خدمات پرستاری در بخش مراقبتهای ویژه قلبی استفاده شد.و نتایج مورد بررسی قرار گرفت.
روش بررسی: پژوهش حاضر مطالعهی نیمه تجربی بود. جامعه مورد مطالعه شامل بیماران بستری در بخش مراقبتهای ویژه قلبی بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان در سال 1394 بودند با استفاده از روش نمونه گیری آسان و غیر تصادفی، در آن 68 بیمار انتخاب شدند و در گروههای مداخله (34) و کنترل (34) قرار گرفتند. ابزار مطالعه پرسشنامه استاندارد 21 سؤالی رضایتمندی از کیفیت خدمات پرستاری (PSNCQQ) بود. دادهها با استفاده از آزمونهایChi-squared test ، Mann-Whithney و Fisher و نرم افزار آماری SPSS نسخه 16 تجزیه و تحلیل شدند.
یافتهها:. نتایج نشان داد رضایت بیماران از کیفیت ارائه خدمات پرستاری پس از اجرای مداخله به طور معنیداری (05/0P
کلید واژگان
پرستارمراقبت پرستاری
مدل پرستاری رضایتمندی بیمار
پرستاری
شماره نشریه
104تاریخ نشر
2017-02-011395-11-13
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی ایرانسازمان پدید آورنده
کارﺷﻨﺎس ارﺷﺪ ﭘﺮﺳﺘﺎری، ﻣﺮﮐﺰ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﻣﺮاﻗﺒﺖ ﺳﺎﻟﻤﻨﺪی، داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ رﻓﺴﻨﺠﺎن، رﻓﺴﻨﺠﺎن، ایراناستادیار، دکتری پرستاری، مرکز تحقیقات مراقبت سالمندی، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، رفسنجان، ایران. (*نویسنده مسئول) شماره تماس: 09131917852 Emai: Dr.ravari@rums.ac.ir
ﻣﺮﺑﯽ، ﮐﺎرﺷﻨﺎس ارﺷﺪ ﭘﺮﺳﺘﺎری، ﮔﺮوه داﺧﻠﯽ ﺟﺮاﺣﯽ، داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ رﻓﺴﻨﺠﺎن. رﻓﺴﻨﺠﺎن، ایران
شاپا
2008-59232008-5931




