نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحاجی بابایی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorاشرفی زاده, حدیثfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:35:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:35:52Z
dc.date.available1399-08-23T13:35:52Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:35:52Z
dc.date.issued2019-07-01en_US
dc.date.issued1398-04-10fa_IR
dc.identifier.citationحاجی بابایی, فاطمه, اشرفی زاده, حدیث. (1398). مرور جامع یادگیری مبتنی بر حل مسأله در آموزش پرستاری ایران. نشریه پرستاری ایران, 32(118), 11-28. doi: 10.29252/ijn.32.118.11fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.32.118.11
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-2899-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612745
dc.description.abstractزمینه و هدف: ارزیابی و به کارگیری رویکردهای نوین آموزشی به منظور غنی سازی برنامه‌های آموزشی ضروری به نظر می‌رسد. یادگیری مبتنی بر حل مسأله یکی از رویکردهای نوین آموزشی است که مبتنی بر اصول استفاده از مشکلات به عنوان  نقطه‌ی شروع کسب و ترکیب دانش جدید می‌باشد. مطالعه حاضر با هدف مرور جامع تحقیقات انجام شده در زمینه یادگیری مبتنی بر حل مسأله در آموزش پرستاری در ایران صورت گرفته است. روش بررسی: این پژوهش یک مطالعه مروری جامع است که در آن تمامی مقالات منتشر شده به زبان فارسی در ارتباط با یادگیری مبتنی بر حل مسأله در رشته پرستاری مورد بررسی قرار گرفتند. مطالعه حاضر با جستجو در پایگاه های اطلاعاتیIran Medex, Magiran, Google Scholar, Iranian Research Institute for Information Science, Scientific Information Database با کلید واژه‌های یادگیری، تدریس، آموزش، حل مسئله، PBL، مشکل مدار و پرستاری از فروردین 1380 تا دی ماه 1397 صورت گرفته است. یافته‌ها: در مجموع 115 مورد مقاله با این کلیدواژه‌ها یافت شد که بعد از بررسی دقیق، 31 مقاله با توجه به هدف پژوهش که به زبان فارسی در مجلات علمی– پژوهشی داخلی چاپ و امکان دسترسی به متن کامل مقاله مهیا بود، انتخاب گردید. مقالات مورد بررسی متمرکز بر پنج محور اصلی بودند: 1- تأثیر آموزش حل مسأله بر توانایی‌های دانشجویان پرستاری کشور، 2- دیدگاه دانشجویان پرستاری در رابطه با یادگیری مبتنی بر حل مسئله، 3- عوامل مؤثر بر یادگیری مبتنی بر حل مسئله، 4- مقایسه آموزش به شیوه حل مسأله با سایر روش‌های آموزشی و 5- تبیین تجارب دانشجویان پرستاری از یادگیری مبتنی بر حل مسئله. نتیجه‌گیری کلی: بر اساس بررسی‌های انجام شده در پژوهش حاضر، مطالعات متعددی حاکی از تأثیرگذار بودن روش یادگیری مبتنی بر حل مسأله در آموزش پرستاری و توانمند سازی دانشجویان بوده و خواستار پذیرش گسترده و استفاده همه جانبه آن در آموزش دانشجویان پرستاری می‌باشند. مطالعات اندکی نیز در تناقض با تأثیر مثبت این رویکرد آموزشی قرار داشتند. بیشتر مطالعات، بیانگر رضایت دانشجویان از استفاده از این روش در کلاس‌های درسی بوده است.fa_IR
dc.format.extent1001
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.32.118.11
dc.subjectیادگیریfa_IR
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectحل مسئلهfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.subjectمرور جامعfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleمرور جامع یادگیری مبتنی بر حل مسأله در آموزش پرستاری ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمروريfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار پرستاری، دانشکده پرستاری مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری پرستاری، کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشکده پرستاری مامایی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایران. (*نویسنده مسئول) شماره تماس: 09335047127 Ashrafizadeh.h1993@gmail.com Email:fa_IR
dc.citation.volume32
dc.citation.issue118
dc.citation.spage11
dc.citation.epage28


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد