دوره 32, شماره 118

 

ارسال های اخیر

  • تأثیر آموزش تغذیه مبتنی بر گوشی هوشمند بر شاخص‌های بیوشیمیایی افراد دارای ایلئوستومی 

    خاچیان, آلیس؛ فاضلی, محمد صادق؛ صبور, حدیث؛ حقانی, حمید؛ آخوندیان, غزاله (دانشگاه علوم پزشکی ایران, 2019-07-01)
    زمینه و هدف: با توجه به دفع مواد از ایلئوستومی به صورت مایع و بی‌قوام، احتمال ایجاد عدم تعادل آب و الکترولیت و کاهش جذب مواد مغذی و به دنبال آن احتمال ایجاد سوء تغذیه وجود دارد. این مطالعه با هدف تأثیرآموزش تغذیه مبتنی بر ...

  • تعیین شیوع سندرم پیش از قاعدگی و عوامل مرتبط با آن در تکنولوژیست‌های اتاق عمل 

    حنانی, صدیقه؛ قنبری نکو, نسرین؛ نصیری زیبا, فریبا؛ حسینی, آغا فاطمه (دانشگاه علوم پزشکی ایران, 2019-07-01)
    زمینه و هدف: سندرم پیش از قاعدگی یکی از شایع‌ترین اختلالات سنین باروری است و موجب کاهش سطح کارایی شغلی در گروه‌های مختلف حرفه‌ای می‌شود. بنابراین پژوهش حاضر با هدف تعیین شیوع سندرم پیش از قاعدگی و عوامل مرتبط با آن در ...

  • تأثیر برنامه آموزشی بر عملکرد پرستاران در زمینه ساکشن لوله داخل تراشه نوزادان 

    خنجری, صدیقه؛ بیاتی, نسرین؛ حقانی, حمید (دانشگاه علوم پزشکی ایران, 2019-07-01)
    زمینه و هدف: انجام نادرست ساکشن لوله داخل تراشه می‌تواند منجر به خونریزی، ضایعات در مخاط تراشه، عفونت، آتلکتازی، هایپوکسی و در نتیجه پیامدهایی مانند افزایش مرگ و میر، طولانی شدن مدت اقامت و هزینه درمان نوزادان در بیمارستان ...

  • رابطه سرمایه روانشناختی با سازگاری شغلی پرستاران بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی کاشان 

    رحیمی, حمید؛ باغ شیخی, فاطمه؛ عزیزی, اسماعیل؛ حاجی جعفری, سمیه (دانشگاه علوم پزشکی ایران, 2019-07-01)
    زمینه و هدف: سازگاری شغلی برای ادامه اشتغال موفقیت آمیز پرستاران عامل مهمی به شمار می‌رود که می‌تواند تحت تاثیر سرمایه روانشناختی قرار گیرد. هدف مطالعه حاضر تعیین رابطه بین سرمایه روانشناختی با سازگاری شغلی پرستاران بیمارستان ...

  • مرور جامع یادگیری مبتنی بر حل مسأله در آموزش پرستاری ایران 

    حاجی بابایی, فاطمه؛ اشرفی زاده, حدیث (دانشگاه علوم پزشکی ایران, 2019-07-01)
    زمینه و هدف: ارزیابی و به کارگیری رویکردهای نوین آموزشی به منظور غنی سازی برنامه‌های آموزشی ضروری به نظر می‌رسد. یادگیری مبتنی بر حل مسأله یکی از رویکردهای نوین آموزشی است که مبتنی بر اصول استفاده از مشکلات به عنوان  نقطه‌ی ...