نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرامرز پور, مطهرهfa_IR
dc.contributor.authorبرهانی, فریباfa_IR
dc.contributor.authorباقری, پژمانfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:35:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:35:51Z
dc.date.available1399-08-23T13:35:50Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:35:51Z
dc.date.issued2015-12-01en_US
dc.date.issued1394-09-10fa_IR
dc.identifier.citationفرامرز پور, مطهره, برهانی, فریبا, باقری, پژمان. (1394). رضایت شغلی پرستاران شاغل در بیمارستان‌های آموزشی شهر جیرفت. نشریه پرستاری ایران, 28(97), 77-86. doi: 10.29252/ijn.28.97.77fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.28.97.77
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-2244-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612743
dc.description.abstractp dir=RTL style=text-align: justify;strongچکیده/strong/p p dir=RTL style=text-align: justify;strongزمینه و هدف/strong: رضایت شغلی حدی از احساسات و نگرش‌های مثبت است که افراد نسبت به شغل خود دارند. در اکثر سازمان‌های مراقبت سلامت، پرستاران بزرگترین گروه منابع انسانی بوده و نقش عمده‌ای در کیفیت ارائه خدمات به عهده دارند، لذا رضایت و کارآیی آنها به طور معنی داری موفقیت سازمان را تحت تاثیر قرار می‌دهدspan dir=LTR./span مطالعه حاضر با هدف بررسی رضایت شغلی 110 نفر از پرستاران بیمارستان آموزشی شهر جیرفت انجام گرفته است./p p dir=RTL style=text-align: justify;strongروش بررسی/strong: مطالعه حاضر یک مطالعه توصیفی-rlm; مقطعی تحلیلی است که در سال 92 به بررسی رضایت شغلی پرستاران شاغل در بیمارستان‌های آموزشی شهر جیرفت پرداخته است. در این پژوهش از پرسشنامه استاندارد 41 سؤالی رضایت شغلی span dir=LTRnbsp;Luthans/spanاستفاده شد. داده‌ها با نرم‌افزار span dir=LTRSPSS/span نسخه 18 و آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و تحلیلی (ضریب همبستگی پیرسون، آنالیز واریانس و آزمون تی مستقل) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت./p p dir=RTL style=text-align: justify;strongیافته‌ها/strong: میانگین رضایت شغلی پرستاران مورد بررسی 5/0 plusmn; 7/2 با کمینه 1/1 و بیشینه 8/4 به دست آمد. بیشترین میزان رضایت شغلی مربوط به بخش‌های اطفال و نوزادان span dir=LTR)/span05/0span dir=LTR(/spanspan dir=LTRP/spanspan dir=LTR/span و کمترین میزان رضایت شغلی مربوط به بخش‌های ویژه بود. بررسی نتایج در 11حیطه از رضایت شغلی نشان داد بیشترین رضایت از بعد ماهیت کار با میانگین نمره 1/3 (از کل 8/4-1/1) و کمترین رضایت از بعد حقوق و دستمزد با میانگین نمره 5/2 است./p p dir=RTL style=text-align: justify;strongنتیجه گیری کلی/strong: نتایج این مطالعه نشان داد که میانگین رضایت شغلی در حد متوسط بوده است و این در حالی است که نمی‌توان از تاثیر میزان پرداخت حقوق بر کیفیت کار و رضایت شغلی کارکنان چشم پوشی کرد بنابراین به نظر می‌رسد احقاق حقوق پرستاران بر اساس طرح تحول سلامت و در راستای رعایت انصاف و عدالت می‌تواند به یک عامل رضایتمندی در سازمان تبدیل شود ./pfa_IR
dc.format.extent715
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.28.97.77
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.subjectرضایت شغلیfa_IR
dc.subjectبیمارستان آموزشیfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleرضایت شغلی پرستاران شاغل در بیمارستان‌های آموزشی شهر جیرفتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، جیرفت، ایران (*نویسنده مسئول). شماره تماس:09131492622 Email: mfaramarzpor61@gmail.comfa_IR
dc.contributor.departmentاﻧﺸﯿﺎر ﻣﺮﮐﺰ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت اﺧﻼق و ﺣﻘﻮق ﭘﺰﺷﮑﯽ، ﮔﺮوه ﭘﺮﺳﺘﺎری داﺧﻠﯽ ﺟﺮاﺣﯽ، داﻧﺸﮑﺪه ﭘﺮﺳﺘﺎری و ﻣﺎﻣﺎیﯽ، داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺷﻬﯿﺪ ﺑﻬﺸﺘﯽ، ﺗﻬﺮان، ایﺮان.fa_IR
dc.contributor.departmentﻣﺮﮐﺰ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﺑﯿﻤﺎریﻬﺎی ﻏﯿﺮواﮔﯿﺮ، داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ ﻓﺴﺎ، ﻓﺴﺎ، ایﺮانfa_IR
dc.citation.volume28
dc.citation.issue97
dc.citation.spage77
dc.citation.epage86


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد