• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پرستاری ایران
    • دوره 28, شماره 97
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پرستاری ایران
    • دوره 28, شماره 97
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رضایت شغلی پرستاران شاغل در بیمارستان‌های آموزشی شهر جیرفت

    (ندگان)پدیدآور
    فرامرز پور, مطهرهبرهانی, فریباباقری, پژمان
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    715.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    p dir=RTL style=text-align: justify;strongچکیده/strong/p p dir=RTL style=text-align: justify;strongزمینه و هدف/strong: رضایت شغلی حدی از احساسات و نگرش‌های مثبت است که افراد نسبت به شغل خود دارند. در اکثر سازمان‌های مراقبت سلامت، پرستاران بزرگترین گروه منابع انسانی بوده و نقش عمده‌ای در کیفیت ارائه خدمات به عهده دارند، لذا رضایت و کارآیی آنها به طور معنی داری موفقیت سازمان را تحت تاثیر قرار می‌دهدspan dir=LTR./span مطالعه حاضر با هدف بررسی رضایت شغلی 110 نفر از پرستاران بیمارستان آموزشی شهر جیرفت انجام گرفته است./p p dir=RTL style=text-align: justify;strongروش بررسی/strong: مطالعه حاضر یک مطالعه توصیفی-rlm; مقطعی تحلیلی است که در سال 92 به بررسی رضایت شغلی پرستاران شاغل در بیمارستان‌های آموزشی شهر جیرفت پرداخته است. در این پژوهش از پرسشنامه استاندارد 41 سؤالی رضایت شغلی span dir=LTRnbsp;Luthans/spanاستفاده شد. داده‌ها با نرم‌افزار span dir=LTRSPSS/span نسخه 18 و آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و تحلیلی (ضریب همبستگی پیرسون، آنالیز واریانس و آزمون تی مستقل) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت./p p dir=RTL style=text-align: justify;strongیافته‌ها/strong: میانگین رضایت شغلی پرستاران مورد بررسی 5/0 plusmn; 7/2 با کمینه 1/1 و بیشینه 8/4 به دست آمد. بیشترین میزان رضایت شغلی مربوط به بخش‌های اطفال و نوزادان span dir=LTR)/span05/0span dir=LTR(/spanspan dir=LTRP/spanspan dir=LTR/span و کمترین میزان رضایت شغلی مربوط به بخش‌های ویژه بود. بررسی نتایج در 11حیطه از رضایت شغلی نشان داد بیشترین رضایت از بعد ماهیت کار با میانگین نمره 1/3 (از کل 8/4-1/1) و کمترین رضایت از بعد حقوق و دستمزد با میانگین نمره 5/2 است./p p dir=RTL style=text-align: justify;strongنتیجه گیری کلی/strong: نتایج این مطالعه نشان داد که میانگین رضایت شغلی در حد متوسط بوده است و این در حالی است که نمی‌توان از تاثیر میزان پرداخت حقوق بر کیفیت کار و رضایت شغلی کارکنان چشم پوشی کرد بنابراین به نظر می‌رسد احقاق حقوق پرستاران بر اساس طرح تحول سلامت و در راستای رعایت انصاف و عدالت می‌تواند به یک عامل رضایتمندی در سازمان تبدیل شود ./p
    کلید واژگان
    پرستاری
    رضایت شغلی
    بیمارستان آموزشی
    پرستاری

    شماره نشریه
    97
    تاریخ نشر
    2015-12-01
    1394-09-10
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ایران
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، جیرفت، ایران (*نویسنده مسئول). شماره تماس:09131492622 Email: mfaramarzpor61@gmail.com
    اﻧﺸﯿﺎر ﻣﺮﮐﺰ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت اﺧﻼق و ﺣﻘﻮق ﭘﺰﺷﮑﯽ، ﮔﺮوه ﭘﺮﺳﺘﺎری داﺧﻠﯽ ﺟﺮاﺣﯽ، داﻧﺸﮑﺪه ﭘﺮﺳﺘﺎری و ﻣﺎﻣﺎیﯽ، داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺷﻬﯿﺪ ﺑﻬﺸﺘﯽ، ﺗﻬﺮان، ایﺮان.
    ﻣﺮﮐﺰ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﺑﯿﻤﺎریﻬﺎی ﻏﯿﺮواﮔﯿﺮ، داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ ﻓﺴﺎ، ﻓﺴﺎ، ایﺮان

    شاپا
    2008-5923
    2008-5931
    URI
    https://dx.doi.org/10.29252/ijn.28.97.77
    http://ijn.iums.ac.ir/article-1-2244-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612743

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب