نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعباسی, میتراfa_IR
dc.contributor.authorمعطری, مرضیهfa_IR
dc.contributor.authorپور احمد, سعیدهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:35:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:35:47Z
dc.date.available1399-08-23T13:35:47Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:35:47Z
dc.date.issued2015-12-01en_US
dc.date.issued1394-09-10fa_IR
dc.identifier.citationعباسی, میترا, معطری, مرضیه, پور احمد, سعیده. (1394). رضایتمندی بیماران از مراقبت‌های پرستاری بازتابی از اجرای نظام حاکمیت خدمات بالینی. نشریه پرستاری ایران, 28(97), 34-41. doi: 10.29252/ijn.28.97.34fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.28.97.34
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-2232-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612739
dc.description.abstractچکیده مقدمه و هدف: خدمات پرستاری یکی از مهمترین حوزه‌های موثر بر رضایتمندی بیمار است سازمان‌ها جهت بهبود کیفیت و ارتقاء رضایتمندی بیماران از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند که یکی از آنها نظام حاکمیت بالینی است. در این پژوهش تلاش شده است تاثیر اجرای نظام حاکمیت بالینی بر میزان رضایتمندی بیماران از عملکرد پرستاران بررسی شود. روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی و جامعه آماری آن کلیه بیمار بستری در دو بیمارستان مرکزی استان فارس بود. که از میان آنها 600 نفر با روش نمونه گیری در دسترس در سه مرحله (قبل از شروع اجرای طرح حاکمیت بالینی، 6 ماه بعد از اجرا و 1 سال بعد ) متناسب با حجم نمونه تعیین شده انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده پرسشنامه رضایتمندی بیمار از کیفیت کار پرستاران بود. داده‌ها با نرم افزار SPSS نسخه 15 تجزیه و تحلیل و جهت مقایسه میانگین نمره رضایتمندی بین هر سه مرحله از آزمون ANOVA و جهت آزمون دو به دو مراحل از آزمون تعقیبی توکی استفاده شد. همچنین جهت بررسی همگنی بیمارن از نظر سن و جنس و طول مدت بستری بین مراحل از آزمون تی مستقل و کای دو استفاده شد. یافته‌ها: میانگین نمرات رضایتمندی بیماران از عملکرد پرستاران در مرحله اول (قبل از اجرای طرح حاکمیت بالینی) با میانگین نمرات 6 ماه بعد تفاوت معنی داری نداشت اما با میانگین نمرات 1 سال بعد از اجرای طرح حاکمیت بالینی تفاوت معنی داری داشت (P<0.05). نتیجه گیری کلی: به نظر می‌رسد اجرای طرح حاکمیت بالینی در رضایتمندی بیماران از خدمات پرستاری موثر بوده است، هرچند که ارائه این برنامه به صرف وقت، هزینه، میزان درگیر شدن پرسنل در موسسه و ارزش نهادن مدیران ارشد به برنامه وابسته است. لذا جهت ایجاد یکپارچگی در مدیریت و موفقیت برنامه‌های بهبود کیفیت بهتر است علاوه بر پرستاران سایر کارکنان نیز در اجرای این برنامه مشارکت فعال داشته باشند.fa_IR
dc.format.extent497
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.28.97.34
dc.subjectبیمارfa_IR
dc.subjectرضایتمندیfa_IR
dc.subjectحاکمیت بالینیfa_IR
dc.subjectکیفیتfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleرضایتمندی بیماران از مراقبت‌های پرستاری بازتابی از اجرای نظام حاکمیت خدمات بالینیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد پرستاری داخلی جراحی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شیراز، ایران (*نویسنده مسئول) شماره تماس :09017584997 Mitra_abassi@yahoo.com: Email:fa_IR
dc.contributor.departmentاﻧﺸﯿﺎر، داﻧﺸﮑﺪه ﭘﺮﺳﺘﺎری و ﻣﺎﻣﺎیﯽ، داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺷﯿﺮاز، ﺷﯿﺮاز، ایﺮان.fa_IR
dc.contributor.departmentاﺳﺘﺎدیﺎر ﮔﺮوه آﻣﺎر زیﺴﺘﯽ، داﻧﺸﮑﺪه ﭘﺰﺷﮑﯽ، داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺷﯿﺮاز، ﺷﯿﺮاز، ایﺮانfa_IR
dc.citation.volume28
dc.citation.issue97
dc.citation.spage34
dc.citation.epage41


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد