نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقمری زارع, زهرهfa_IR
dc.contributor.authorزند, قاسمfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:34:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:34:45Z
dc.date.available1399-08-23T13:34:45Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:34:45Z
dc.date.issued2016-02-01en_US
dc.date.issued1394-11-12fa_IR
dc.identifier.citationقمری زارع, زهره, زند, قاسم. (1394). مقایسه عملکرد هدایتی سرپرستاران از دیدگاه خود و پرستاران شاغل در بیمارستان‌های آموزشی قم. نشریه پرستاری ایران, 28(98), 1-9. doi: 10.29252/ijn.28.98.1fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.28.98.1
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-2248-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612665
dc.description.abstractچکیده زمینه و هدف: اثربخشی فعالیت‌ها و مهارت‌های مدیریتی مدیران پرستاری، فواید بسیاری برای سازمان‌های بهداشتی و درمانی دارد که در این میان هدایت بسیار کلیدی است. هدف از این مطالعه، تعیین و مقایسه نحوه عملکرد هدایتی سرپرستاران از دیدگاه خود و پرستاران شاغل در بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم بوده است. روش بررسی: این پژوهش یک مطالعه توصیفی- مقایسه‌ای است. جامعه آماری شامل کلیه پرستاران و سرپرستاران شاغل در بیمارستان‌های آموزشی قم در سال 1393بود. گرد آوری اطلاعات با کمک پرسشنامه پژوهشگر ساخته انجام گرفت و پایایی داده‌های پرسشنامه با استفاده از روش آلفا –کرونباخ به میزان 96/0 برآورد گردید. این پرسشنامه به منظور تعیین میزان عملکرد هدایتی سرپرستاران طراحی شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها نیز با استفاده از آمار توصیفی و تحلیلی و با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 21 انجام گرفت. یافته ها: آزمون تی مستقل در مقایسه دیدگاه سرپرستار و پرستار از وضعیت عملکرد هدایتی سرپرستاران، اختلاف معنی داری را نشان داد (05/0>P). سرپرستاران نسبت به عملکرد هدایتی خود دیدگاه مطلوب تری در مقایسه با پرستاران داشتند. ضعیف‌ترین عملکرد از دیدگاه پرستاران مربوط به گویه «تخصیص پاداش مناسب به پرستاران بر پایه عملکرد» بود. نتیجه گیری کلی: با توجه به وجود اختلاف بین دیدگاه سرپرستار و پرستار از وضعیت عملکرد هدایتی سرپرستاران و وجود فاصله بین وضعیت فعلی عملکرد هدایتی با وضعیت مطلوب؛ بدین منظور تلاش و توجه هر چه بیشتر مدیران به توانمند سازی خود در بهبود و ارتقای کیفیت اجرای فرآیند هدایت پرستاران پیشنهاد می‌شود.fa_IR
dc.format.extent706
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.28.98.1
dc.subjectهدایتfa_IR
dc.subjectسرپرستارfa_IR
dc.subjectپرستارfa_IR
dc.subjectمدیریتfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleمقایسه عملکرد هدایتی سرپرستاران از دیدگاه خود و پرستاران شاغل در بیمارستان‌های آموزشی قمfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد آموزش پرستاری، گروه پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، قم، ایران.(*نویسنده مسئول). شماره تماس: 5 0915331707 zohre.ghamari@yahoo.comEmail:fa_IR
dc.contributor.department2 ﮐﺎرﺷﻨﺎس ارﺷﺪ ﻣﺪیﺮیﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ، ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن ﺷﻬﯿﺪ ﺑﻬﺸﺘﯽ ﻗﻢ، ﻗﻢ، ایﺮانfa_IR
dc.citation.volume28
dc.citation.issue98
dc.citation.spage1
dc.citation.epage9


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد