نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزاهدی, سید محمدfa_IR
dc.contributor.authorمهری, کاظمfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:34:23Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:34:23Z
dc.date.available1399-08-23T13:34:23Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:34:23Z
dc.date.issued2009-12-01en_US
dc.date.issued1388-09-10fa_IR
dc.identifier.citationزاهدی, سید محمد, مهری, کاظم. (1388). اندازه گیری و مقایسه میزان رضایت بیماران بیمارستان های ولی عصر(عج) و امیراعلم با استفاده از مدلP-C-P. نشریه پرستاری ایران, 22(61), 42-50.fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-736-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612636
dc.description.abstract  زمینه و هدف : رضایت مندی بیماران در سیستم های بهداشتی از اهمیت بسیاری برخوردار است. انعطاف پذیری و تغییر در سازمان برای پاسخ گویی به نیازهای مراجعان یا مشتریان رمز بقا و توسعه آن‌ها محسوب می شود به همین دلیل مدل های مختلفی برای سنجش میزان رضایت مشتریان طراحی شده و مورد استفاده قرارگرفته است مدل " " P-C-P یکی از این مدل ها است که با سنجش متغیرهای محوری، هسته ای و پیرامونی از مزیت هایی در مقایسه با مدل های دیگر برخوردار و در این مقاله محور سنجش قرار گرفته است.   روش بررسی : این مطالعه از نوع توصیفی، پیمایشی بوده و در سال 1385 انجام شده است. جامعه پژوهش شامل بیماران بیمارستان های امیراعلم و ولی عصر(عج)، وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده است. روش نمونه گیری، نمونه در دسترس و حجم نمونه 500 بوده. ابزار مطالعه پرسشنامه ساخته شده بر مبنای مدل " " P-C-P است که میزان اعتبار آن با روش آلفای کرونباخ، 96/0 بوده و برای تجزیه و تحلیل آماری از آزمون t مستقل استفاده شده است.   یافته ها : مقادیر میانگین تعیین شده سه متغیر (در مقیاس6 تا 1) برای بیمارستان ولی عصر(عج) ویژگی های محوری 4596/4، ویژگی‌های هسته ای 3359/4 و ویژگی های پیرامونی1080/4، و برای بیمارستان امیراعلم ویژگی های محوری 5700/4، ویژگی های هسته‌ای 5053/4 و ویژگی های پیرامونی 2111/4، بود. ویژگی های محوری محصول نهایی یا برونداد حاصل از انجام خدمات هستند. ویژگی های هسته ای فرآیندها و ساختارهایی هستند که مراجعان از طریق آن ها با سازمان تعامل می کنند و ویژگی های پیرامونی عواملی هستند که دریافت خدمت را به امری خوشایند تبدیل می کنند. بر مبنای نتایج آزمون تی، دو بیمارستان تنها از نظر رضایت در بعد ویژگی‌های هسته ای تفاوت معنی داری (درسطح 05/0) دارند.   نتیجه گیری: هر چند میانگین ویژگی های سه گانه در دوبیمارستان بالاتر از میانگین نظری(5/3) است ولی بهبود وضعیت متغیرهای دارای پایین ترین میانگین ها، بویژه در باره ویژگی های پیرامونی توصیه می شود.  fa_IR
dc.format.extent139
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.subjectاندازه گیری- رضایت بیماران- مدلfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleاندازه گیری و مقایسه میزان رضایت بیماران بیمارستان های ولی عصر(عج) و امیراعلم با استفاده از مدلP-C-Pfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume22
dc.citation.issue61
dc.citation.spage42
dc.citation.epage50


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد