• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پرستاری ایران
    • دوره 22, شماره 61
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پرستاری ایران
    • دوره 22, شماره 61
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اندازه گیری و مقایسه میزان رضایت بیماران بیمارستان های ولی عصر(عج) و امیراعلم با استفاده از مدلP-C-P

    (ندگان)پدیدآور
    زاهدی, سید محمدمهری, کاظم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    140.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
      زمینه و هدف : رضایت مندی بیماران در سیستم های بهداشتی از اهمیت بسیاری برخوردار است. انعطاف پذیری و تغییر در سازمان برای پاسخ گویی به نیازهای مراجعان یا مشتریان رمز بقا و توسعه آن‌ها محسوب می شود به همین دلیل مدل های مختلفی برای سنجش میزان رضایت مشتریان طراحی شده و مورد استفاده قرارگرفته است مدل " " P-C-P یکی از این مدل ها است که با سنجش متغیرهای محوری، هسته ای و پیرامونی از مزیت هایی در مقایسه با مدل های دیگر برخوردار و در این مقاله محور سنجش قرار گرفته است.   روش بررسی : این مطالعه از نوع توصیفی، پیمایشی بوده و در سال 1385 انجام شده است. جامعه پژوهش شامل بیماران بیمارستان های امیراعلم و ولی عصر(عج)، وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده است. روش نمونه گیری، نمونه در دسترس و حجم نمونه 500 بوده. ابزار مطالعه پرسشنامه ساخته شده بر مبنای مدل " " P-C-P است که میزان اعتبار آن با روش آلفای کرونباخ، 96/0 بوده و برای تجزیه و تحلیل آماری از آزمون t مستقل استفاده شده است.   یافته ها : مقادیر میانگین تعیین شده سه متغیر (در مقیاس6 تا 1) برای بیمارستان ولی عصر(عج) ویژگی های محوری 4596/4، ویژگی‌های هسته ای 3359/4 و ویژگی های پیرامونی1080/4، و برای بیمارستان امیراعلم ویژگی های محوری 5700/4، ویژگی های هسته‌ای 5053/4 و ویژگی های پیرامونی 2111/4، بود. ویژگی های محوری محصول نهایی یا برونداد حاصل از انجام خدمات هستند. ویژگی های هسته ای فرآیندها و ساختارهایی هستند که مراجعان از طریق آن ها با سازمان تعامل می کنند و ویژگی های پیرامونی عواملی هستند که دریافت خدمت را به امری خوشایند تبدیل می کنند. بر مبنای نتایج آزمون تی، دو بیمارستان تنها از نظر رضایت در بعد ویژگی‌های هسته ای تفاوت معنی داری (درسطح 05/0) دارند.   نتیجه گیری: هر چند میانگین ویژگی های سه گانه در دوبیمارستان بالاتر از میانگین نظری(5/3) است ولی بهبود وضعیت متغیرهای دارای پایین ترین میانگین ها، بویژه در باره ویژگی های پیرامونی توصیه می شود.  
    کلید واژگان
    اندازه گیری- رضایت بیماران- مدل
    پرستاری

    شماره نشریه
    61
    تاریخ نشر
    2009-12-01
    1388-09-10
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ایران

    شاپا
    2008-5923
    2008-5931
    URI
    http://ijn.iums.ac.ir/article-1-736-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612636

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب