نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمصدق راد, علی محمدfa_IR
dc.contributor.authorعباسی, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:34:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:34:03Z
dc.date.available1399-08-23T13:34:02Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:34:03Z
dc.date.issued2018-12-01en_US
dc.date.issued1397-09-10fa_IR
dc.identifier.citationمصدق راد, علی محمد, عباسی, مهدی. (1397). ارزشیابی عملکرد مدیران پرستاری بیمارستان‌های شهر ساری. نشریه پرستاری ایران, 31(115), 62-74. doi: 10.29252/ijn.31.115.62fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.31.115.62
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-2820-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612609
dc.description.abstractزمینه و هدف: مدیران پرستاری نقش بسزایی در افزایش کیفیت زندگی کاری، رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران و رضایت بیماران دارند. عملکرد مدیران پرستاری برای حصول اطمینان از انجام صحیح وظایف، باید به‌صورت دوره‌ای ارزشیابی شود. این پژوهش با هدف ارزشیابی عملکرد سرپرستاران بیمارستان‌های شهر ساری انجام ‌شد. روش بررسی: پژوهش حاضر، یک مطالعه توصیفی- تحلیلی و مقطعی است که در سال 1396 انجام شد. در این پژوهش، 108 نفر از سرپرستاران هفت بیمارستان‌ شهر ساری به‌صورت سرشماری شرکت داشتند. ابزار گردآوری داده‌ها یک پرسشنامه‌ محقق ساخته بوده که عملکرد سرپرستاران بیمارستان‌ها را در هشت حیطه تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، هماهنگی، رهبری، ارتباطات، بودجه‌بندی و کنترل به‌صورت خوداظهاری می‌سنجد. از نسخه 21 نرم‌افزار SPSS برای تحلیل داده‌ها استفاده شد. یافته‌ها: میانگین امتیاز عملکرد مدیران پرستاری بیمارستان‌های شهر ساری برابر با 84/3 از 5 امتیاز (خوب) بود. سرپرستاران در سازمان‌دهی (12/4)، رهبری (95/3) و تصمیم‌گیری (94/3) بیشترین و در بودجه‌بندی (26/3)، هماهنگی (79/3) و برنامه‌ریزی (81/3) کمترین امتیاز را کسب کردند. حدود 71 درصد موفقیت مدیران پرستاری در انجام وظایف مدیریتی به وظایف کنترلی آن‌ها بستگی داشت. در این مطالعه، بین عملکرد سرپرستاران با گذراندن دوره آموزشی مدیریتی (01/0P=) رابطه معنی‌دار مشاهده شد. نتیجه‌گیری کلی: مدیران پرستاری بیمارستان‌های شهر ساری در انجام وظایف مدیریتی از نظر خودشان عملکرد خوبی داشتند. ارزشیابی عملکرد مدیران پرستاری، شناسایی نقاط ضعف و قوت و ارائه بازخورد به آن‌ها نقش بسزایی در بهبود عملکرد بخش‌های بالینی بیمارستان‌ها دارد.fa_IR
dc.format.extent833
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.31.115.62
dc.subjectعملکردfa_IR
dc.subjectارزشیابیfa_IR
dc.subjectمدیر پرستاریfa_IR
dc.subjectبیمارستانfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleارزشیابی عملکرد مدیران پرستاری بیمارستان‌های شهر ساریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه علوم مدیریت و اقتصاد بهداشت، دانشکده بهداشت، مرکز تحقیقات مدیریت اطلاعات سلامت، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری تخصصی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، گروه علوم مدیریت و اقتصاد بهداشت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران. (*نویسنده مسئول) شماره تماس: 02142933006 E-mail:mahdiabbasi365@yahoo.comfa_IR
dc.citation.volume31
dc.citation.issue115
dc.citation.spage62
dc.citation.epage74


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد