نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorغلامی باروقی, سحرfa_IR
dc.contributor.authorروانی‌پور, مریمfa_IR
dc.contributor.authorجهانپور, فائزهfa_IR
dc.contributor.authorبایندری, فرشتهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:32:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:32:48Z
dc.date.available1399-08-23T13:32:48Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:32:48Z
dc.date.issued2018-10-01en_US
dc.date.issued1397-07-09fa_IR
dc.identifier.citationغلامی باروقی, سحر, روانی‌پور, مریم, جهانپور, فائزه, بایندری, فرشته. (1397). دانشجویان پرستاری و نحوه انتقال خبر ناگوار به بیماران. نشریه پرستاری ایران, 31(114), 17-27. doi: 10.29252/ijn.31.114.17fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.31.114.17
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-2752-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612515
dc.description.abstractزمینه و هدف: مهارت‌های ارتباطی سنگ بنای قابلیت‌های بالینی برای ارائه دهندگان خدمات مراقبی هستند. یکی از ابعاد ارتباط در بالین فرآیند انتقال خبر ناگوار است که از جزئیات روانشناختی ظریفی برخوردار بوده و همواره یک فرآیند چالش برانگیز برای تیم درمان است. این پژوهش با هدف سنجش میزان آگاهی دانشجویان پرستاری از نحوه انتقال خبر ناگوار به بیماران و همراهان آن‌ها در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر انجام شد. روش بررسی: این پژوهش توصیفی- تحلیلی که به صورت مقطعی در سال 1396 انجام شده است، آگاهی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را از نحوه انتقال خبر ناگوار به بیماران و همراهان آنها می‌سنجد. داده‌ها از طریق پرسشنامه محقق ساخته جمع‌آوری و در نرم افزار.SPSS نسخه 18 با استفاده از آمار توصیفی و تحلیلی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها: آنالیز داده‌ها نشان داد که دانشجویان پرستاری از سطح آگاهی متوسط به بالایی برخوردار بودند. تفاوت آماری معنی‌داری نیز در میزان آگاهی بر حسب گذراندن واحد درسی اخلاق پرستاری و ارتباط حرفه‌ای (011/0P=) و سال تحصیل (037/0P=) دیده شد. به این صورت که دانشجویانی که این واحد را گذرانده و در سال پایین‌تر تحصیلی قرار داشتند نمره بالاتری کسب کرده بودند. با این وجود، در میزان آگاهی بر حسب جنسیت (550/0P=) و علاقه به رشته (546/0P=) تفاوت معنی‌داری مشاهده نشد. نتیجه‌گیری کلی: داشتن آگاهی در زمینه اخلاق حرفه‌ای و توانایی ارتباط مؤثر برای کادر درمان یک برتری محسوب می‌شود. با توجه به نتایج به دست آمده می‌توان امیدوار بود با ارائه دروس مرتبط با اخلاق و ارتباط در آموزش پرستاری و همچنین تدوین برنامه‌های آموزشی بیشتر در زمینه مهارتهای اجتماعی و ارتباطی توسط برنامه‌ریزان و مسئولان آموزش علوم پزشکی بتوان به نتایج مطلوب‌تری در این زمینه دست یافت.fa_IR
dc.format.extent765
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.31.114.17
dc.subjectخبر ناگوارfa_IR
dc.subjectارتباطات بهداشتیfa_IR
dc.subjectاخلاق حرفه‌ایfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.subjectآگاهیfa_IR
dc.subjectبیمارfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleدانشجویان پرستاری و نحوه انتقال خبر ناگوار به بیمارانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentمربی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، بوشهر، ایران. (*نویسنده مسئول) شماره تماس:09148127984 Email:sahargholami_b67@yahoo.comfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، بوشهر، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، بوشهر، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، بوشهر، ایران.fa_IR
dc.citation.volume31
dc.citation.issue114
dc.citation.spage17
dc.citation.epage27


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد