نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعزت پاریادfa_IR
dc.contributor.authorنازیلا جوادیfa_IR
dc.contributor.authorزهرا عطرکار روشنfa_IR
dc.contributor.authorکلثوم فداکارfa_IR
dc.contributor.authorشهلا اسیریfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:32:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:32:28Z
dc.date.available1399-08-23T13:32:27Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:32:28Z
dc.date.issued2011-12-01en_US
dc.date.issued1390-09-10fa_IR
dc.identifier.citationعزت پاریاد, نازیلا جوادی, زهرا عطرکار روشن, کلثوم فداکار, شهلا اسیری. (1390). ارتباط تفکر انتقادی و تصمیم گیری بالینی در دانشجویان پرستاری. نشریه پرستاری ایران, 24(73), 63-71.fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-1047-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612495
dc.description.abstract  زمینه و هدف: تفکر انتقادی معرف توانایی شناختی است و توانایی‌های شناختی پرستار، به خصوص توانایی وی برای پردازش اطلاعات و تصمیم گیری از اجزائ کلیدی عملکرد پرستار می باشد. هدف از انجام این پژوهش تعیین ارتباط تفکر انتقادی و تصمیم گیری بالینی دانشجویان سال آخر پرستاری بوده است .   روش بررسی: مطالعه انجام شده یک طرح توصیفی از نوع همبستگی بود که در آن 50 نفر از دانشجویان پرستاری ترم آخر دانشکده های پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان- با استفاده از شیوه سرشماری – شرکت کردند. با استفاده از پرسشنامه ای مشتمل بر دو بخش مشخصات دموگرافیک و سوالات آزمون تفکر انتقادی کالیفرنیا و هم چنین با استفاده از شیوه کیوسورت و با استفاده از کارت های تصمیم گیری بالینی، اطلاعات جمع آوری گردید و با استفاده از روش های آمار توصیفی و آزمون های مجذور کای و فیشر تحت نرم افزار SPSS مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت.   یافته ها: یافته ها ارتباط معنی دار آماری بین تفکر انتقادی و تصمیم گیری بالینی را نشان نداد. آزمون آماری کای دو ارتباط معنی دار آماری (001/0= p ) بین نمره تفکر انتقادی و میانگین معدل ترم های گذشته و هم چنین بین تصمیم گیری بالینی و سابقه برخورد با بیمار تحت عمل جراحی بیلروت 2 را نشان داد (008/0= p ).   نتیجه گیری کلی: با توجه به عدم ارتباط تفکر انتقادی با تصمیم گیری بالینی، انجام این پژوهش با حجم نمونه بالاتر و استفاده از ابزارهای متنوع توصیه می‌شود. از یافته‌های این مطالعه می‌توان در برنامه ریزی آموزشی پرستاری استفاده نمود.fa_IR
dc.format.extent197
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.subjectآموزش پرستاریfa_IR
dc.subjectدانشجوی پرستاریfa_IR
dc.subjectتفکر انتقادیfa_IR
dc.subjectتصمیم گیریfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleارتباط تفکر انتقادی و تصمیم گیری بالینی در دانشجویان پرستاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentمربی گروه پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، گیلان، ایران (*نویسنده مسئول)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی گروه پزشکی اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گیلان، ایران و دانشجوی دکتری آمار حیاتی دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentمربی گروه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گیلان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمربی گروه پرستاری بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گیلان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume24
dc.citation.issue73
dc.citation.spage63
dc.citation.epage71


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد