نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصد یقه ملکیfa_IR
dc.contributor.authorمسعود فلاحی خشکنابfa_IR
dc.contributor.authorابوالفضل ره گویfa_IR
dc.contributor.authorمهدی رهگذرfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:32:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:32:05Z
dc.date.available1399-08-23T13:32:05Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:32:05Z
dc.date.issued2011-04-01en_US
dc.date.issued1390-01-12fa_IR
dc.identifier.citationصد یقه ملکی, مسعود فلاحی خشکناب, ابوالفضل ره گوی, مهدی رهگذر. (1390). بررسی تاثیر آموزش گروهی مهارت کنترل خشم بر پرخاشگری دانش‌آموزان پسر15-12 سال. نشریه پرستاری ایران, 24(69), 26-35.fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-945-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612467
dc.description.abstract  زمینه وهدف: بیش از یک سوم جمعیت کشور ایران را نوجوانان زیر 18 سال تشکیل می دهند و شیوع پرخاشگری در این سنین با لا است. از آنجا که کودکان و نوجوانان آینده سازان کشور هستند و پرخاشگری می تواند اثرات زیان آوری بر سلامت جسم و روان آنان داشته باشد، این پژوهش با هدف تعیین تاثیر آموزش گروهی کنترل خشم بر پرخاشگری دانش آموزان پسر 15-12 سال انجام شده است.   روش بررسی : این مطالعه تجربی بر روی 60 دانش آموز مدارس راهنمایی منطقه 2 کرج که به روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای انتخاب شدند انجام گرفته است. ابزار سنجش شامل پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه پرخاشگری آیزنگ بود. داده‌های کسب شده تحت نرم افزار SPSS با آزمون‌های مختلف مورد تحلیل قرار گرفت.   یافته‌ها: مقایسه میانگین پرخاشگری در دو گروه آزمون و کنترل قبل و بعد از مداخله به وسیله آزمون تی مستقل حاکی از آن است که بلافاصله پس از مداخله در دو گروه تفاوت آماری معنادار از نظر میانگین پرخاشگری مشاهده می شود.این تفاوت در مرحله پیگیری نیز وجود دارد. بین پرخاشگری و درآمد خانواده ارتباط معناداری مشاهده شد (p‹0/05) .   نتیجه گیری کلی: یافته‌های حاصل از پژوهش نشان داد که آموزش گروهی کنترل خشم بر پرخاشگری دانش آموزان پسر 15-12 سال موثر است و می‌توان از این مداخله در تمامی موقعیت‌هایی که با نوجوانان ارتباط دارد استفاده کرد.fa_IR
dc.format.extent161
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.subjectپرخاشگری - مهارت کنترل خشم - آموزش گروهی – نوجوانfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleبررسی تاثیر آموزش گروهی مهارت کنترل خشم بر پرخاشگری دانش‌آموزان پسر15-12 سالfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد خدمات پرستاری گروه بهداشت روان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روان پرستاری و توانبخشی روانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تهران، ایران(٭نویسنده مسئول).fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی روان پرستاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه آمار حیاتی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume24
dc.citation.issue69
dc.citation.spage26
dc.citation.epage35


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد