نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاقدسی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorخاکزار بفروئی, مرتضیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:31:42Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:31:43Z
dc.date.available1399-08-23T13:31:42Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:31:43Z
dc.date.issued2009-02-01en_US
dc.date.issued1387-11-13fa_IR
dc.identifier.citationاقدسی, محمد, خاکزار بفروئی, مرتضی. (1387). مقایسه تطبیقی قابلیت های یادگیری سازمانی از دیدگاه پرستاران به عنوان منبع دانش سازمانی بین بیمارستان های دولتی و خصوصی تهران. نشریه پرستاری ایران, 21(56), 69-79.fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-592-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612439
dc.description.abstract  زمینه و هدف: بیمارستان ها یکی از پرتعامل‌ترین سازمان ها هستندکه سرعت انتقال دانش و یادگیری در آن ها بسیار بالا می‌باشد. مقایسه سطح یادگیری سازمانی در بیمارستان های خصوصی و دولتی می‌تواند در انتخاب استراتژی های یادگیری سازمانی برای ارتقاء سطح خدمات در بیمارستان ها و اصلاح رفتار سازمان به مدیران کمک نماید.   روش بررسی: این مطالعه از طریق پیمایش مقطعی انجام شده است. 460 پرستار در 14 بیمارستان دولتی و8 بیمارستان خصوصی شهر تهران که به صورت تصادفی انتخاب شدند نمونه پژوهش را تشکیل می دادند. ابزار گرد آوری داده ها پرسشنامه بود و برای تحلیل داده‌ها و مقایسه سطح قابلیت یادگیری سازمانی از روش های تحلیل عاملی و مقایسه میانگین‌ها استفاده شده است.   یافته‌‌ها: سطح هر چهار قابلیت یادگیری سازمانی یعنی1- تعهد مدیریت برای یادگیری سازمانی،2-دید سیستمی،3-فضای بازوآزمایش گری و 4-انتقال و یکپارچه‌سازی دانش در بیمارستان های خصوصی بالاتر از دولتی بود. اما سطح این قابلیت ها در هر دوگروه بیمارستان ها از حد متوسط پایین‌تربوده است. همچنین قابلیت انتقال و یکپارچه‌سازی دانش بالاترین میانگین و قابلیت تعهد مدیریت برای یادگیری سازمانی پایین‌ترین میانگین را در بین 4 قابلیت هم در بیمارستان های خصوصی و دولتی و هم در مجموع داشته‌اند.   نتیجه‌گیری: با توجه به این‌که قابلیت انتقال و یکپارچه‌سازی دانش، هم در بیمارستان های دولتی و هم خصوصی میانگین بالاتری نسبت به دیگرقابلیت ها دارد، پیشنهاد می‌شود که از آن برای ارتقاء سطح دانش سازمانی پرستاران و سایر پرسنل بهره برداری شود تا دیگر قابلیت های یادگیری سازمانی نیز افزایش یابد.fa_IR
dc.format.extent142
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.subjectیادگیری سازمانیfa_IR
dc.subjectقابلیتfa_IR
dc.subjectبیمارستان دولتی و خصوصیfa_IR
dc.subjectپرستارfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleمقایسه تطبیقی قابلیت های یادگیری سازمانی از دیدگاه پرستاران به عنوان منبع دانش سازمانی بین بیمارستان های دولتی و خصوصی تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume21
dc.citation.issue56
dc.citation.spage69
dc.citation.epage79


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد