نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسن پور, مرضیهfa_IR
dc.contributor.authorحسن زاده, اکبرfa_IR
dc.contributor.authorقائدی حیدری, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorباقری, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:31:26Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:31:26Z
dc.date.available1399-08-23T13:31:26Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:31:26Z
dc.date.issued2015-04-01en_US
dc.date.issued1394-01-12fa_IR
dc.identifier.citationحسن پور, مرضیه, حسن زاده, اکبر, قائدی حیدری, فاطمه, باقری, مریم. (1394). مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری. نشریه پرستاری ایران, 28(93), 22-31. doi: 10.29252/ijn.28.93.94.22fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.28.93.94.22
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-2047-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612419
dc.description.abstractچکیده زمینه و هدف: ارتقاء مهارتهای تفکر انتقادی یک هدف ضروری در آموزش عالی بخصوص آموزش پرستاری است. شرایط ناپایدار بالینی نیازمند پرستارانی با توانایی تصمیم گیری مناسب است که لازمه آن تفکر انتقادی می باشد. از این رو مطالعه حاضر با هدف بررسی مهارت‌های تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد. روش بررسی: پژوهش حاضر مطالعه­ای توصیفی از نوع مقطعی است. نمونه پژوهش 169 دانشجوی پرستاری بودند که به روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه ای مشتمل بر 2 بخش؛ ویژگی‌های دموگرافیک و "آزمون مهارتهای تفکر انتقادی کالیفرنیا فرم ب" بود. داده ها با استفاده ازآزمون های آماری همبستگی اسپیرمن، همبستگی پیرسون، تی تست و آنالیز واریانس یکطرفه در نرم افزار SPSS نسخه 16 تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: مهارت‌های تفکر انتقادی در کل دانشجویان پرستاری سه مقطع کمتر از 50 درصد ( ٪8/32) بود و ارتباط معنی‌داری بین مقطع تحصیلی دانشجویان و نمره‌ی مهارتهای تفکرانتقادی و زیر مقیاس های آن با استفاده از آزمونANOVA  وجود نداشت ( 05/0P>). نتیجه گیری کلی: به نظر می رسد علی رغم تاکید بر لزوم ارتقا تفکر انتقادی دانشجویان در سطح آموزش عالی، بستر موجود در این زمینه از کفایت لازم برخوردار نبوده و نیازمند بازنگری می باشد. fa_IR
dc.format.extent1286
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.28.93.94.22
dc.subjectتفکر انتقادیfa_IR
dc.subjectدانشجویان پرستاریfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleمهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان پرستاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکزتحقیقات مراقبت های پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی واحد آمار حیاتی، دانشکده ی بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری تخصصی پرستاری، مرکز تحقیقات مراقبت های پرستاری و مامایی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان ، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای تخصصی پرستاری، مرکز تحقیقات مراقبت‌های پرستاری و مامایی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران. (٭نویسنده مسئول) تلفن تماس : 09332217421 ایمیل: maryambagheri83@yahoo.comfa_IR
dc.citation.volume28
dc.citation.issue93
dc.citation.spage22
dc.citation.epage31


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد