نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorافشاری, عاطفهfa_IR
dc.contributor.authorپیروزی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorافشاری, سمیهfa_IR
dc.contributor.authorحجاب, کاوکfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:26:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:26:55Z
dc.date.available1399-08-23T13:26:55Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:26:55Z
dc.date.issued2016-04-01en_US
dc.date.issued1395-01-13fa_IR
dc.identifier.citationافشاری, عاطفه, پیروزی, مریم, افشاری, سمیه, حجاب, کاوک. (1395). ارزیابی وضعیت فرهنگ ایمنی بیمار در بیمارستان سیدالشهداء سمیرم. پژوهش پرستاری, 11(1), 1-8.fa_IR
dc.identifier.issn1735-7012
dc.identifier.issn1735-9074
dc.identifier.urihttp://ijnr.ir/article-1-1662-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/611892
dc.description.abstractمقدمه: ایمنی بیمار یکی از مقوله های مهم در مباحث بهبود کیفیت ارائه خدمات سلامت می باشد. مطالعه حاضر با هدف ارزیابی ابعاد فرهنگ ایمنی بیمار و شناسایی ابعاد دارای اولویت مداخله در بیمارستان سیدالشهداء سمیرم صورت گرفته است. روش: مطالعه حاضر بصورت توصیفی از نوع مقطعی بر روی جامعه ای از پرستاران، ماماها، و کارکنان شاغل در رادیولوژی و آزمایشگاه صورت گرفت. انتخاب نمونه های هدف به روش سر شماری بود. جمع آوری داده ها با استفاده از پرسشنامه استاندارد و بومی سازی شده "ارزیابی فرهنگ ایمنی بیمار بیمارستانی" انجام گرفت. داده ها با استفاده از نرم افزار spss-16 مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند. برای توصیف مشخصات واحدهای پژوهش آمارهای توصیفی مورد استفاده قرار گرفت. طبق راهنمای پرسشنامه در بررسی ابعاد کسب میانگین درصد پاسخ مثبت حداقل 70 فرهنگ ایمنی بالا، 70-50 فرهنگ ایمنی متوسط، و زیر 50 فرهنگ ایمنی ضعیف در نظر گرفته شد. یافته ها: در این پژوهش بیشترین گروه شرکت کننده پرستار/ماما بود (66/7%). اکثر شرکت کنندگان سابقه کار 5-1 سال داشتند (46/7%) و 59-40 ساعت در هفته کار می کردند (46/7%). از نظر تعامل با بیمار 95% شرکت کنندگان در ارتباط مستقیم با بیمار و 5% ارتباط غیر مستقیم با بیمار داشتند. بیمارستان مورد ارزیابی در بعد یادگیری سازمانی و بهبود مستمر در سطح بالا (74/5٪) و در بعد پاسخ غیرتنبیهی به اشتباهات در سطح پایین قرار دارد (49/1٪) و نمره فرهنگ ایمنی در سایر ابعاد در سطح متوسط بود. نتیجه گیری: نتایج مطالعه ضرورت توجه بیشتر به ارتقای فرهنگ ایمنی بیمار در زمینه های انتظارات و اقدامات سوپروایزر/ مدیر واحد در راستای بهبود ایمنی، ارتباطات و ارائه بازخورد در رابطه با خطاها، تناوب گزارش دهی حوادث، بهبود کار تیمی بین بخشی و پاسخ غیر تنبیهی به خطا را نشان داد.fa_IR
dc.format.extent274
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش پرستاریfa_IR
dc.subjectایمنی بیمارfa_IR
dc.subjectفرهنگ ایمنی بیمارfa_IR
dc.subjectبیمارستان.fa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleارزیابی وضعیت فرهنگ ایمنی بیمار در بیمارستان سیدالشهداء سمیرمfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپرستاری داخلی جراحیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم تحقیقات، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue1
dc.citation.spage1
dc.citation.epage8


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد