• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش پرستاری
    • دوره 11, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش پرستاری
    • دوره 11, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی وضعیت فرهنگ ایمنی بیمار در بیمارستان سیدالشهداء سمیرم

    (ندگان)پدیدآور
    افشاری, عاطفهپیروزی, مریمافشاری, سمیهحجاب, کاوک
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    274.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پرستاری داخلی جراحی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: ایمنی بیمار یکی از مقوله های مهم در مباحث بهبود کیفیت ارائه خدمات سلامت می باشد. مطالعه حاضر با هدف ارزیابی ابعاد فرهنگ ایمنی بیمار و شناسایی ابعاد دارای اولویت مداخله در بیمارستان سیدالشهداء سمیرم صورت گرفته است. روش: مطالعه حاضر بصورت توصیفی از نوع مقطعی بر روی جامعه ای از پرستاران، ماماها، و کارکنان شاغل در رادیولوژی و آزمایشگاه صورت گرفت. انتخاب نمونه های هدف به روش سر شماری بود. جمع آوری داده ها با استفاده از پرسشنامه استاندارد و بومی سازی شده "ارزیابی فرهنگ ایمنی بیمار بیمارستانی" انجام گرفت. داده ها با استفاده از نرم افزار spss-16 مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند. برای توصیف مشخصات واحدهای پژوهش آمارهای توصیفی مورد استفاده قرار گرفت. طبق راهنمای پرسشنامه در بررسی ابعاد کسب میانگین درصد پاسخ مثبت حداقل 70 فرهنگ ایمنی بالا، 70-50 فرهنگ ایمنی متوسط، و زیر 50 فرهنگ ایمنی ضعیف در نظر گرفته شد. یافته ها: در این پژوهش بیشترین گروه شرکت کننده پرستار/ماما بود (66/7%). اکثر شرکت کنندگان سابقه کار 5-1 سال داشتند (46/7%) و 59-40 ساعت در هفته کار می کردند (46/7%). از نظر تعامل با بیمار 95% شرکت کنندگان در ارتباط مستقیم با بیمار و 5% ارتباط غیر مستقیم با بیمار داشتند. بیمارستان مورد ارزیابی در بعد یادگیری سازمانی و بهبود مستمر در سطح بالا (74/5٪) و در بعد پاسخ غیرتنبیهی به اشتباهات در سطح پایین قرار دارد (49/1٪) و نمره فرهنگ ایمنی در سایر ابعاد در سطح متوسط بود. نتیجه گیری: نتایج مطالعه ضرورت توجه بیشتر به ارتقای فرهنگ ایمنی بیمار در زمینه های انتظارات و اقدامات سوپروایزر/ مدیر واحد در راستای بهبود ایمنی، ارتباطات و ارائه بازخورد در رابطه با خطاها، تناوب گزارش دهی حوادث، بهبود کار تیمی بین بخشی و پاسخ غیر تنبیهی به خطا را نشان داد.
    کلید واژگان
    ایمنی بیمار
    فرهنگ ایمنی بیمار
    بیمارستان.
    پرستاری

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2016-04-01
    1395-01-13
    ناشر
    انجمن علمی پرستاری ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران
    دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران
    دانشگاه علوم تحقیقات، اصفهان، ایران
    دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران

    شاپا
    1735-7012
    1735-9074
    URI
    http://ijnr.ir/article-1-1662-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/611892

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب