نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorایمانی پور, معصومهfa_IR
dc.contributor.authorهراتی, تورجfa_IR
dc.contributor.authorسپهری نیا, منصورهfa_IR
dc.contributor.authorواعظی, عاطفهfa_IR
dc.contributor.authorشالی, محبوبهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:23:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:23:44Z
dc.date.available1399-08-23T13:23:44Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:23:44Z
dc.date.issued2019-09-01en_US
dc.date.issued1398-06-10fa_IR
dc.identifier.citationایمانی پور, معصومه, هراتی, تورج, سپهری نیا, منصوره, واعظی, عاطفه, شالی, محبوبه. (1398). استفاده از روش یادگیری مبتنی بر حل مسئله در آموزش علوم پزشکی در ایران: یک مرور نظام‌مند. پژوهش پرستاری, 14(3), 1-9.fa_IR
dc.identifier.issn1735-7012
dc.identifier.issn1735-9074
dc.identifier.urihttp://ijnr.ir/article-1-2202-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/611588
dc.description.abstractمقدمه: مهارت حل مسأله، در بالاترین سطح شناختی انسان قرار دارد و از ارزشمندترین اهداف تربیتی آموزشی به حساب می آید. دانشجویان علوم پزشکی با توجه به ماهیت رشته نیاز به ارتقاء مهارت در زمینه حل مسئله دارند. مطالعه حاضر باهدف بررسی مطالعات انجام شده در زمینه استفاده از روش آموزش مبتنی بر حل مسئله در آموزش علوم پزشکی صورت گرفته است. روش کار: در این مرور نظام مند، با استفاده از پایگاه های اطلاعاتی داده های فارسی SID و Irandoc ،Magiran وIran Medex از سال 1380 تا 1397 و جستجو در پایگاه های اطلاعاتیScopus ، Pubmed، Web of Science از سال 1970 تا 2018، مقالات جست و جو و استخراج شدند. جهت افزایش اعتبار و پایایی، دو نفر کیفیت مقالات را به طور جداگانه مورد ارزیابی قرار دادند. یافته‌ها: از 4500 مقاله اولیه، 16 مورد از مقالات مورد مرور نهائی قرار گرفتند. اهم یافته های مقالات به این نکته اشاره داشت که استفاده از روش مبتنی بر حل مسئله در آموزش خودراهبر موثر است. در این روش دانشجویان اطلاعات را تحلیل کرده و به نتیجه می رسند و از تکرار و حفظ کردن می پرهیزند. نتیجه گیری: : استفاده از روش های نوین تدریس جهت ایجاد انگیزه برای مشارکت فعال دانشجویان، یک ضرورت است. ارتقاء توانمندی دانشجویان در دسترسی و استفاده مستقل از منابع جهت ارتقای توانمندی در حل مسئله یکی از مسائل مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد لذا استفاده از این روش هم در آموزش تئوری و هم در آموزش بالینی توصیه می شود.  fa_IR
dc.format.extent725
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش پرستاریfa_IR
dc.subjectآموزش مبتنی بر حل مسئلهfa_IR
dc.subjectعلوم پزشکیfa_IR
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectمرور نظام‌مندfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleاستفاده از روش یادگیری مبتنی بر حل مسئله در آموزش علوم پزشکی در ایران: یک مرور نظام‌مندfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeآموزش پرستاریfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مراقبت های ویژه، دانشکده پرستاری و مامائی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه اقتصاد سلامت، دانشکده مدیریت، دانشگاه علوم پزشکی ایران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه داخلی جراحی، دانشکده پرستاری و مامائی، دانشگاه علوم پزشکی زنجان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه داخلی جراحی، دانشکده پرستاری و مامائی، دانشگاه علوم پزشکی زنجان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترا گروه مراقبت های ویژه و مدیریت ، دانشکده پرستاری و مامائی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue3
dc.citation.spage1
dc.citation.epage9


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد