• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش پرستاری
    • دوره 14, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش پرستاری
    • دوره 14, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    استفاده از روش یادگیری مبتنی بر حل مسئله در آموزش علوم پزشکی در ایران: یک مرور نظام‌مند

    (ندگان)پدیدآور
    ایمانی پور, معصومههراتی, تورجسپهری نیا, منصورهواعظی, عاطفهشالی, محبوبه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    725.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    آموزش پرستاری
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: مهارت حل مسأله، در بالاترین سطح شناختی انسان قرار دارد و از ارزشمندترین اهداف تربیتی آموزشی به حساب می آید. دانشجویان علوم پزشکی با توجه به ماهیت رشته نیاز به ارتقاء مهارت در زمینه حل مسئله دارند. مطالعه حاضر باهدف بررسی مطالعات انجام شده در زمینه استفاده از روش آموزش مبتنی بر حل مسئله در آموزش علوم پزشکی صورت گرفته است. روش کار: در این مرور نظام مند، با استفاده از پایگاه های اطلاعاتی داده های فارسی SID و Irandoc ،Magiran وIran Medex از سال 1380 تا 1397 و جستجو در پایگاه های اطلاعاتیScopus ، Pubmed، Web of Science از سال 1970 تا 2018، مقالات جست و جو و استخراج شدند. جهت افزایش اعتبار و پایایی، دو نفر کیفیت مقالات را به طور جداگانه مورد ارزیابی قرار دادند. یافته‌ها: از 4500 مقاله اولیه، 16 مورد از مقالات مورد مرور نهائی قرار گرفتند. اهم یافته های مقالات به این نکته اشاره داشت که استفاده از روش مبتنی بر حل مسئله در آموزش خودراهبر موثر است. در این روش دانشجویان اطلاعات را تحلیل کرده و به نتیجه می رسند و از تکرار و حفظ کردن می پرهیزند. نتیجه گیری: : استفاده از روش های نوین تدریس جهت ایجاد انگیزه برای مشارکت فعال دانشجویان، یک ضرورت است. ارتقاء توانمندی دانشجویان در دسترسی و استفاده مستقل از منابع جهت ارتقای توانمندی در حل مسئله یکی از مسائل مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد لذا استفاده از این روش هم در آموزش تئوری و هم در آموزش بالینی توصیه می شود.  
    کلید واژگان
    آموزش مبتنی بر حل مسئله
    علوم پزشکی
    آموزش
    مرور نظام‌مند
    عمومى

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2019-09-01
    1398-06-10
    ناشر
    انجمن علمی پرستاری ایران
    سازمان پدید آورنده
    گروه مراقبت های ویژه، دانشکده پرستاری و مامائی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران
    گروه اقتصاد سلامت، دانشکده مدیریت، دانشگاه علوم پزشکی ایران، ایران
    گروه داخلی جراحی، دانشکده پرستاری و مامائی، دانشگاه علوم پزشکی زنجان، ایران
    گروه داخلی جراحی، دانشکده پرستاری و مامائی، دانشگاه علوم پزشکی زنجان، ایران
    دانشجوی دکترا گروه مراقبت های ویژه و مدیریت ، دانشکده پرستاری و مامائی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران

    شاپا
    1735-7012
    1735-9074
    URI
    http://ijnr.ir/article-1-2202-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/611588

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب