نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآزادی, آرمانfa_IR
dc.contributor.authorبستامی, معصومهfa_IR
dc.contributor.authorبسطامی, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:22:07Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:22:07Z
dc.date.available1399-08-23T13:22:07Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:22:07Z
dc.date.issued2017-02-01en_US
dc.date.issued1395-11-13fa_IR
dc.identifier.citationآزادی, آرمان, بستامی, معصومه, بسطامی, محمدرضا. (1395). بررسی تأثیر آموزش و ارزیابی کارآموزی در عرصه پرستاری سلامت جامعه به روش پورتفولیو بر رضایتمندی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایلام. پژوهش پرستاری, 11(6), 1-6. doi: 10.21859/ijnr-11061fa_IR
dc.identifier.issn1735-7012
dc.identifier.issn1735-9074
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.21859/ijnr-11061
dc.identifier.urihttp://ijnr.ir/article-1-1883-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/611433
dc.description.abstractمقدمه: در سال‌های اخیر استفاده از پورتفولیو به عنوان یک ابزار جهت آموزش و ارزیابی در میان رشته‌های علوم پزشکی مورد توجه قرار گرفته است. این مطالعه با هدف تعیین تأثیر آموزش و ارزیابی واحد کارآموزی در عرصه سلامت جامعه دانشجویان پرستاری به روش پورتفولیو بر میزان رضایتمندی آنان انجام شد. روش کار: این مطالعه از نوع نیمه تجربی است که نمونه‌های آن شامل 30 دانشجوی سال آخر پرستاری بودند که در 10 مرکز بهداشتی-درمانی شهری تقسیم شدند و به صورت تصادفی 5 مرکز به هر یک از گروههای مداخله و کنترل تخصیص یافت. در گروه مداخله آموزش و ارزیابی به روش پورتفولیو صورت گرفت در حالیکه در گروه کنترل آموزش و ارزیابی به شیوه معمول بود. ابزار جمع آوری داده‌ها یک پرسشنامه محقق ساخته بود که پس از مداخله توسط مشارکت کنندگان هردو گروه تکمیل شد. یافته‌ها: نتایج مطالعه نشان داد که میانگین کلی نمره رضایتمندی نمونه‌های گروه مداخله 26/21 (15/2) و در گروه کنترل 46/14 (77/2) بود که از این نظر اختلاف میانگین نمرات گروهها معنی دار بود (001/0 > P). همچنین در اغلب سؤالات پرسشنامه میانگین امتیاز دانشجویان گروه مداخله به طور معنی داری نسبت به گروه کنترل بالاتر بود. نتیجه گیری: نتایح این مطالعه حاکی از مؤثر بودن پورتفولیو به عنوان یک ابزار جهت آموزش و ارزیابی بالینی دانشجویان پرستاری است. با این حال ارائه آموزشهای لازم جهت آشنایی دانشجویان و مربیان با این روش جهت کسب نتایج بهتر توصیه می‌شود.fa_IR
dc.format.extent551
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش پرستاریfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.21859/ijnr-11061
dc.subjectپورتفولیوfa_IR
dc.subjectدانشجوی پرستاریfa_IR
dc.subjectیادگیری بالینیfa_IR
dc.subjectارزیابی بالینیfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر آموزش و ارزیابی کارآموزی در عرصه پرستاری سلامت جامعه به روش پورتفولیو بر رضایتمندی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایلامfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپرستاری بهداشت جامعهfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی ایلام، ایلام، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی ایلام، ایلام، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی ایلام، ایلام، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue6
dc.citation.spage1
dc.citation.epage6


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد