| dc.contributor.author | آزادی, آرمان | fa_IR |
| dc.contributor.author | بستامی, معصومه | fa_IR |
| dc.contributor.author | بسطامی, محمدرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T13:22:07Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T13:22:07Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T13:22:07Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T13:22:07Z | |
| dc.date.issued | 2017-02-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-11-13 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | آزادی, آرمان, بستامی, معصومه, بسطامی, محمدرضا. (1395). بررسی تأثیر آموزش و ارزیابی کارآموزی در عرصه پرستاری سلامت جامعه به روش پورتفولیو بر رضایتمندی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایلام. پژوهش پرستاری, 11(6), 1-6. doi: 10.21859/ijnr-11061 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-7012 | |
| dc.identifier.issn | 1735-9074 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.21859/ijnr-11061 | |
| dc.identifier.uri | http://ijnr.ir/article-1-1883-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/611433 | |
| dc.description.abstract | مقدمه: در سالهای اخیر استفاده از پورتفولیو به عنوان یک ابزار جهت آموزش و ارزیابی در میان رشتههای علوم پزشکی مورد توجه قرار گرفته است. این مطالعه با هدف تعیین تأثیر آموزش و ارزیابی واحد کارآموزی در عرصه سلامت جامعه دانشجویان پرستاری به روش پورتفولیو بر میزان رضایتمندی آنان انجام شد.
روش کار: این مطالعه از نوع نیمه تجربی است که نمونههای آن شامل 30 دانشجوی سال آخر پرستاری بودند که در 10 مرکز بهداشتی-درمانی شهری تقسیم شدند و به صورت تصادفی 5 مرکز به هر یک از گروههای مداخله و کنترل تخصیص یافت. در گروه مداخله آموزش و ارزیابی به روش پورتفولیو صورت گرفت در حالیکه در گروه کنترل آموزش و ارزیابی به شیوه معمول بود. ابزار جمع آوری دادهها یک پرسشنامه محقق ساخته بود که پس از مداخله توسط مشارکت کنندگان هردو گروه تکمیل شد.
یافتهها: نتایج مطالعه نشان داد که میانگین کلی نمره رضایتمندی نمونههای گروه مداخله 26/21 (15/2) و در گروه کنترل 46/14 (77/2) بود که از این نظر اختلاف میانگین نمرات گروهها معنی دار بود (001/0 > P). همچنین در اغلب سؤالات پرسشنامه میانگین امتیاز دانشجویان گروه مداخله به طور معنی داری نسبت به گروه کنترل بالاتر بود.
نتیجه گیری: نتایح این مطالعه حاکی از مؤثر بودن پورتفولیو به عنوان یک ابزار جهت آموزش و ارزیابی بالینی دانشجویان پرستاری است. با این حال ارائه آموزشهای لازم جهت آشنایی دانشجویان و مربیان با این روش جهت کسب نتایج بهتر توصیه میشود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 551 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن علمی پرستاری ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهش پرستاری | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.21859/ijnr-11061 | |
| dc.subject | پورتفولیو | fa_IR |
| dc.subject | دانشجوی پرستاری | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری بالینی | fa_IR |
| dc.subject | ارزیابی بالینی | fa_IR |
| dc.subject | پرستاری | fa_IR |
| dc.title | بررسی تأثیر آموزش و ارزیابی کارآموزی در عرصه پرستاری سلامت جامعه به روش پورتفولیو بر رضایتمندی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایلام | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پرستاری بهداشت جامعه | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ایلام، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ایلام، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ایلام، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 11 | |
| dc.citation.issue | 6 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 6 | |