نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاحمدی خالدی, حمیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorاحمدوند, علی‌محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:05:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:05:44Z
dc.date.available1399-08-23T13:05:43Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:05:44Z
dc.date.issued2013-03-01en_US
dc.date.issued1391-12-11fa_IR
dc.identifier.citationاحمدی خالدی, حمیدرضا, احمدوند, علی‌محمد. (1391). مدل‌سازی روی‌گردانی مشتریان مؤسسه‌ی مالی و اعتباری مهر با استفاده از تکنیک‌های داده‌کاوی (رویکرد: هیبریدی فازی – ماشین بردارهای پشتیبانی). مجله‌ی بررسی‌های آمار رسمی ایران, 23(2), 141-157.fa_IR
dc.identifier.issn2008-5214
dc.identifier.issn10
dc.identifier.urihttp://ijoss.srtc.ac.ir/article-1-42-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/609834
dc.description.abstractدر سال‌‏های اخیر با گسترش روزافزون داده‌‏ها و پایگاه داده‏‌ها روبرو شده‌‏ایم. به موازات این امر شاهد پیشرفت تکنولوژی و علوم مختلف می‏‌باشیم تا بتوان از این خیل عظیم داده‌‏ها نهایت بهره را برد. در دنیای امروز و در مبحث مدیریت ارتباط با مشتری یکی از مزیت‌‏های رقابتی برای شرکت‏‌ها، سازمان‏‌ها و نهادها استفاده‌ی بهینه از داده‌‏ها است که در صورت وقوع چنین امری سازمان می‏‌تواند گامی بزرگ در راستای اهداف خود از جمله حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید بردارد. از صنعت‏‌هایی که امروزه با داده‌‏های انبوه مشتریان سر و کار دارد صنعت بانکداری است. با توجه به این امر در این مقاله مسئله‌ی روی­گردانی مشتریان مؤسسه‌ی مالی و اعتباری مهر مورد بررسی قرار گرفته است و پس از مرور ادبیات و مطالعات نظری در این زمینه و جمع‌­آوری داده‌­های مورد نیاز، مدل‌سازی روی­گردانی مشتریان با رویکرد هیبریدی انجام گرفته است که در ابتدای این رویکرد گروه­ مشتریان با کمک قوانین فازی تعیین شده است. بر این اساس مشتریان در سه گروه فعال، متوسط و ضعیف قرار گرفته‌­اند. در مرحله‌ی دوم نیز مدل‌سازی با کمک روش ماشین بردارهای پشتیبانی صورت گرفته است. نتایج حاصل از این رویکرد با رویکرد منطقی و تک‌متغیره مقایسه شده است و بنا به نتایج به دست آمده رویکرد هیبریدی فازی–ماشین­‌های بردارهای پشتیبانی به‌منظور مدل‌سازی روی­گردانی مشتریان مؤسسه‌ی مالی و اعتباری مهر معرفی شده است.fa_IR
dc.format.extent332
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز آمار ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله‌ی بررسی‌های آمار رسمی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Official Statistics Studiesen_US
dc.subjectداده‌کاویfa_IR
dc.subjectمدیریت ارتباط با مشتریfa_IR
dc.subjectروی‌گردانیfa_IR
dc.subjectدسته‌بندیfa_IR
dc.subjectماشین بردارهای پشتیبانی.fa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleمدل‌سازی روی‌گردانی مشتریان مؤسسه‌ی مالی و اعتباری مهر با استفاده از تکنیک‌های داده‌کاوی (رویکرد: هیبریدی فازی – ماشین بردارهای پشتیبانی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue2
dc.citation.spage141
dc.citation.epage157


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد