• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله‌ی بررسی‌های آمار رسمی ایران
    • دوره 23, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله‌ی بررسی‌های آمار رسمی ایران
    • دوره 23, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدل‌سازی روی‌گردانی مشتریان مؤسسه‌ی مالی و اعتباری مهر با استفاده از تکنیک‌های داده‌کاوی (رویکرد: هیبریدی فازی – ماشین بردارهای پشتیبانی)

    (ندگان)پدیدآور
    احمدی خالدی, حمیدرضااحمدوند, علی‌محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    332.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در سال‌‏های اخیر با گسترش روزافزون داده‌‏ها و پایگاه داده‏‌ها روبرو شده‌‏ایم. به موازات این امر شاهد پیشرفت تکنولوژی و علوم مختلف می‏‌باشیم تا بتوان از این خیل عظیم داده‌‏ها نهایت بهره را برد. در دنیای امروز و در مبحث مدیریت ارتباط با مشتری یکی از مزیت‌‏های رقابتی برای شرکت‏‌ها، سازمان‏‌ها و نهادها استفاده‌ی بهینه از داده‌‏ها است که در صورت وقوع چنین امری سازمان می‏‌تواند گامی بزرگ در راستای اهداف خود از جمله حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید بردارد. از صنعت‏‌هایی که امروزه با داده‌‏های انبوه مشتریان سر و کار دارد صنعت بانکداری است. با توجه به این امر در این مقاله مسئله‌ی روی­گردانی مشتریان مؤسسه‌ی مالی و اعتباری مهر مورد بررسی قرار گرفته است و پس از مرور ادبیات و مطالعات نظری در این زمینه و جمع‌­آوری داده‌­های مورد نیاز، مدل‌سازی روی­گردانی مشتریان با رویکرد هیبریدی انجام گرفته است که در ابتدای این رویکرد گروه­ مشتریان با کمک قوانین فازی تعیین شده است. بر این اساس مشتریان در سه گروه فعال، متوسط و ضعیف قرار گرفته‌­اند. در مرحله‌ی دوم نیز مدل‌سازی با کمک روش ماشین بردارهای پشتیبانی صورت گرفته است. نتایج حاصل از این رویکرد با رویکرد منطقی و تک‌متغیره مقایسه شده است و بنا به نتایج به دست آمده رویکرد هیبریدی فازی–ماشین­‌های بردارهای پشتیبانی به‌منظور مدل‌سازی روی­گردانی مشتریان مؤسسه‌ی مالی و اعتباری مهر معرفی شده است.
    کلید واژگان
    داده‌کاوی
    مدیریت ارتباط با مشتری
    روی‌گردانی
    دسته‌بندی
    ماشین بردارهای پشتیبانی.
    عمومى

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2013-03-01
    1391-12-11
    ناشر
    مرکز آمار ایران

    شاپا
    2008-5214
    10
    URI
    http://ijoss.srtc.ac.ir/article-1-42-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/609834

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب