نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسالمی, صدیقهfa_IR
dc.contributor.authorشکوهی, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorعیب پوش, سانازfa_IR
dc.contributor.authorنجات, سحرنازfa_IR
dc.contributor.authorکاشانی, هماfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T10:18:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T10:18:44Z
dc.date.available1399-08-23T10:18:44Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T10:18:44Z
dc.date.issued2010-06-01en_US
dc.date.issued1389-03-11fa_IR
dc.identifier.citationسالمی, صدیقه, شکوهی, مصطفی, عیب پوش, ساناز, نجات, سحرناز, کاشانی, هما. (1389). شناسایی موانع به کارگیری یافته‌های تحقیقاتی در عملکرد بالینی پرستاران مراکز درمانی کشور. مجله اپیدمیولوژی ایران, 6(1), 1-9.fa_IR
dc.identifier.issn1735-7489
dc.identifier.issn2228-7507
dc.identifier.urihttp://irje.tums.ac.ir/article-1-87-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/601608
dc.description.abstractمقدمه و اهداف: اهمیت انتقال دانش و استفاده از نتایج پژوهش برای تصمیم‏گیران بخش سلامت، در کشورهای پیشرفته و در حال پیشرفت در حال افزایش است. طی دو دهه اخیر در متون پرستاری تاکید زیادی بر مبتنی برتحقیق شدن این حرفه شده است. هدف از این مطالعه شناسایی موانع به کارگیری یافته‌های تحقیقاتی در عملکرد بالینی پرستاران کشور است. روش کار: این مطالعه به صورت مقطعی انجام گرفت. پرسشنامه مورد استفاده مشتمل بر 2 بخش بود. بخش اول شامل اطلاعات دموگرافیکی پرستاران و بخش دوم شامل 29 سوال 5 گزینه‏ای بود که موانع به کارگیری یافته‏ های تحقیقاتی را در بر می‌گرفت. سنجش امتیاز براساس مقیاس لیکرت بود و جواب‌ها به گونه‌ای تنظیم شده بودند که شرکت‏ کنندگان می‏توانستند نظرات خود را با درجات متفاوت بیان کنند. نتایج: موانع شناسایی شده در 4 حیطه طبقه‏بندی شدند: حیطه سازمانی، کیفیت تحقیق، آگاهی و مهارت پرستار و موانع مربوط به دسترسی به نتایج تحقیق. سه مانع اول گزارش شده توسط پرستاران شامل موانعی همچون: "پرستاران زمان کافی برای مطالعه منابع جدید ندارند"، " پرستاران اختیار کافی برای تغییر روش‏های مراقبتی بیماران ندارند" و "امکانات و تسهیلات موجود جهت به کارگیری نتایج تحقیقات کافی نیستند" بود که هر سه مورد از موانع مربوط به حیطه موانع سازمانی است. نتیجه‌گیری: پرستاران به "عدم حمایت های سازمانی" به عنوان یک مانع بزرگ و مهم اشاره داشتند. باید به این نوع موانع و حمایت‏های سازمان‌ها برای امور تحقیقاتی و تسهیل کردن این موانع از طرف این ارگان‌ها، نگاه ویژه‏ای داشت. واژگان کلیدی: پرستار، موانع بکارگیری یافته‌های تحقیقاتی، عملکرد بالینی، ترجمان دانشfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی اپیدمیولوژیست‌های ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله اپیدمیولوژی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Epidemiologyen_US
dc.subjectپرستارfa_IR
dc.subjectموانع بکارگیری یافته‌های تحقیقاتیfa_IR
dc.subjectعملکرد بالینیfa_IR
dc.subjectترجمان دانشfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleشناسایی موانع به کارگیری یافته‌های تحقیقاتی در عملکرد بالینی پرستاران مراکز درمانی کشورfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمعاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue1
dc.citation.spage1
dc.citation.epage9


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد