نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیداللهی, آزیتاfa_IR
dc.contributor.authorمیرزازاده, عظیمfa_IR
dc.contributor.authorفتی, لادنfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T09:26:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T09:26:29Z
dc.date.available1399-08-23T09:26:29Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T09:26:29Z
dc.date.issued2014-04-01en_US
dc.date.issued1393-01-12fa_IR
dc.identifier.citationیداللهی, آزیتا, میرزازاده, عظیم, فتی, لادن. (1393). پیش بینی موفقیت تحصیلی بر اساس هوش هیجانی و مولفه های جمعیت شناختی. مجله علوم پزشکی رازی, 21(118), 73-80.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-3005-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/596631
dc.description.abstract  زمینه و هدف : پیشرفت تحصیلی دانشجویان، در کسب موفقیت‌های آتی آن ها از اهمیت بسزایی برخوردار است و عدم توجه به این مقوله‌ی اساسی و به تبع آن افت تحصیلی، موجب کاهش سطح علمی و کارایی دانشجویان خواهد شد. هدف از انجام این پژوهش پیش­بینی موفقیت تحصیلی از طریق مولفه‌های هوش هیجانی و برخی از متغیرهای جمعیت شناختی می‌باشد.   روش کار : این پژوهش از نوع توصیفی-مقطعی می‌باشدکه در آن 114دانشجوی پزشکی سال اول دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال تحصیلی91-1390 شرکت کردند. جامعه آماری کلیه دانشجویان رشته پزشکی ورودی سال 1390 بودند. دانشجویان پرسش نامه هوش هیجانی بار-ان را در ابتدای سال تحصیلی تکمیل نمودند و در پایان یک سال تحصیلی معدل (شاخص پیشرفت تحصیلی) و برخی از متغیرهای جمعیت شناختی آن ها به روش خود اظهاری جمع آوری شد. در تحلیل نتایج از همبستگی پیرسون، رگرسیون گام به گام و تحلیل کوواریانس استفاده شد.   یافته‌ها: نتایج رگرسیون گام‌به‌گام نشان داد بین مولفه‌های هوش هیجانی و موفقیت تحصیلی ارتباط معناداری وجود ندارد. اما بین نوع سهمیه و موفقیت تحصیلی ارتباط معنا داری وجود دارد که در آن F(2,101)= 7/317 در سطح معنا داری p<0/001 .   نتیجه ‌ گیری : نتایج حاصل از این مطالعه حاکی از این است که هوش هیجانی تاثیری در موفقیت تحصیلی ندارد. این در حالی است که هوش هیجانی یکی از الزامات موفقیت یک پزشک در زندگی حرفه‌ای‌اش می‌باشد. در شیوه ارزشیابی کنونی دانشجویان هوش هیجانی جایگاهی ندارد. در این صورت در شیوه ارزشیابی باید تغیرات اساسی صورت گیرد. همچنین برای نحوی پذیرش دانشجویان باید تدابیری اندیشید که تاثیر سهمیه در آن معقول ‌ تر شود.fa_IR
dc.format.extent295
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectهوش هیجانیfa_IR
dc.subjectموفقیت تحصیلیfa_IR
dc.subjectدانشجویان پزشکی.fa_IR
dc.subjectآموزش پزشکیfa_IR
dc.titleپیش بینی موفقیت تحصیلی بر اساس هوش هیجانی و مولفه های جمعیت شناختیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.citation.volume21
dc.citation.issue118
dc.citation.spage73
dc.citation.epage80


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد