| dc.contributor.author | هاشمی, اکرم | fa_IR |
| dc.contributor.author | رحیم زاده, ناهید | fa_IR |
| dc.contributor.author | کردلو, زهرا | fa_IR |
| dc.contributor.author | مالمیر, رقیه | fa_IR |
| dc.contributor.author | چشمی, ژیلا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T09:21:29Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T09:21:29Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T09:21:29Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T09:21:29Z | |
| dc.date.issued | 2017-02-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-11-13 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | هاشمی, اکرم, رحیم زاده, ناهید, کردلو, زهرا, مالمیر, رقیه, چشمی, ژیلا. (1395). ارزشیابی مهارتهای ارتباطی و بین فردی دستیاران مجتمع حضرت رسول(ص)با استفاده از رویکرد 360 درجه. مجله علوم پزشکی رازی, 23(152), 1-7. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-7043 | |
| dc.identifier.issn | 2228-7051 | |
| dc.identifier.uri | http://rjms.iums.ac.ir/article-1-4408-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/596253 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: مراقبت از بیمار با کیفیت بالا، ارتباط موثر و مهارتهای فردی برای پزشکان لازم است. هدف این مطالعه ارزیابی مهارتهای ارتباطی و بین فردی دستیاران با استفاده از رویکرد 360 درجه بود.
روش کار: مطالعه از نوع کمی به روش بررسی مقطعی انجام گرفت. این پرسشنامهها توسط 10 نفر از اعضاء هئیت علمی، دستیاران، پرستاران و بیماران تکمیل گردید. پاسخها پس از نمرهدهی، وارد نرمافزار SPSS نسخه 17 گردید و با استفاده از آمار توصیفی و آزمونهای مرتبط مثل T-TEST و ANOVA و ... در سطح معنیداری 05/0 تحلیل شد.
یافتهها: در مجموع، 326 فراگیر مورد ارزیابی قرار گرفتند. 149 مورد (7/45%) را مردان و 177 مورد (3/54%) را زنان تشکیل دادند. میانگین نمره استاد برابر 87/12 ± 98/80 (محدوده 22 تا 100)، میانگین نمره پرستار برابر 93/15 ± 36/79 (محدوده 33/13 تا 100)، میانگین نمره دستیار برابر 71/14±22/86 (محدوده 14 تا 100)، میانگین نمره بیمار برابر 12/18 ±51/77 (محدوده 16 تا 100) و میانگین کل نمرات نیز برابر 93/10 ± 23/81 (محدوده 32 تا 99) بود. تفاوت بین مردان و زنان تنها در میانگین نمره پرستاران مشاهده شد به نحوی که میانگین نمره پرستاری در مردان به مراتب بالاتر از زنان بود (78/15 ± 03/82 در برابر 76/15 ± 19/77، ارزش P برابر 010/0) در زمینه ارزیابی میانگین نمرات در فراگیران سالهای گوناگون، فراگیران سال سه بالاتر از سایر فراگیران و پایینترین نمرات نیز در کلیه موارد مربوط به فراگیران سال یک بود.
نتیجهگیری: ارزیابی این توانمندیها در پزشکان میتواند بازتابی مناسب از عملکرد برنامه آموزش قبل از فارغالتحصیلی و نیز آموزش مستمر پس از آن را فراهم آورد و منجر به بهبود مهارتهای ارتباطی و بین فردی دستیاران گردد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 562 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله علوم پزشکی رازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Razi Journal of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | ارزشیابی 360 درجه | fa_IR |
| dc.subject | مهارتهای ارتباطی | fa_IR |
| dc.subject | ارزشیابی دستیاران | fa_IR |
| dc.subject | آموزش پزشکی | fa_IR |
| dc.title | ارزشیابی مهارتهای ارتباطی و بین فردی دستیاران مجتمع حضرت رسول(ص)با استفاده از رویکرد 360 درجه | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 23 | |
| dc.citation.issue | 152 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 7 | |