نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهاشمی, اکرمfa_IR
dc.contributor.authorرحیم زاده, ناهیدfa_IR
dc.contributor.authorکردلو, زهراfa_IR
dc.contributor.authorمالمیر, رقیهfa_IR
dc.contributor.authorچشمی, ژیلاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T09:21:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T09:21:29Z
dc.date.available1399-08-23T09:21:29Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T09:21:29Z
dc.date.issued2017-02-01en_US
dc.date.issued1395-11-13fa_IR
dc.identifier.citationهاشمی, اکرم, رحیم زاده, ناهید, کردلو, زهرا, مالمیر, رقیه, چشمی, ژیلا. (1395). ارزشیابی مهارتهای ارتباطی و بین فردی دستیاران مجتمع حضرت رسول(ص)با استفاده از رویکرد 360 درجه. مجله علوم پزشکی رازی, 23(152), 1-7.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-4408-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/596253
dc.description.abstractزمینه و هدف: مراقبت از بیمار با کیفیت بالا، ارتباط موثر و مهارت‌های فردی برای پزشکان لازم است. هدف این مطالعه ارزیابی مهارت‌های ارتباطی و بین فردی دستیاران با استفاده از رویکرد 360 درجه بود. روش کار: مطالعه از نوع کمی به روش بررسی مقطعی انجام گرفت. این پرسش‌نامه‌ها توسط 10 نفر از اعضاء هئیت علمی، دستیاران، پرستاران و بیماران تکمیل گردید. پاسخ‌ها پس از نمره‌دهی، وارد نرم‌افزار SPSS نسخه 17 گردید و با استفاده از آمار توصیفی و آزمون‌های مرتبط مثل T-TEST و ANOVA و ... در سطح معنی‌داری 05/0 تحلیل شد. یافته‌ها: در مجموع، 326 فراگیر مورد ارزیابی قرار گرفتند. 149 مورد (7/45%) را مردان و 177 مورد (3/54%) را زنان تشکیل دادند. میانگین نمره استاد برابر 87/12 ± 98/80 (محدوده 22 تا 100)، میانگین نمره پرستار برابر 93/15 ± 36/79 (محدوده 33/13 تا 100)، میانگین نمره دستیار برابر 71/14±22/86 (محدوده 14 تا 100)، میانگین نمره بیمار برابر 12/18 ±51/77 (محدوده 16 تا 100) و میانگین کل نمرات نیز برابر 93/10 ± 23/81 (محدوده 32 تا 99) بود. تفاوت بین مردان و زنان تنها در میانگین نمره پرستاران مشاهده شد به نحوی که میانگین نمره پرستاری در مردان به مراتب بالاتر از زنان بود (78/15 ± 03/82 در برابر 76/15 ± 19/77، ارزش P برابر 010/0) در زمینه ارزیابی میانگین نمرات در فراگیران سال‌های گوناگون، فراگیران سال سه بالاتر از سایر فراگیران و پایین‌ترین نمرات نیز در کلیه موارد مربوط به فراگیران سال یک بود.  نتیجه‌گیری: ارزیابی این توانمندی‌ها در پزشکان می‌تواند بازتابی مناسب از عملکرد برنامه آموزش قبل از فارغ‌التحصیلی و نیز آموزش مستمر پس از آن را فراهم آورد و منجر به بهبود مهارت‌های ارتباطی و بین فردی دستیاران گردد.fa_IR
dc.format.extent562
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectارزشیابی 360 درجهfa_IR
dc.subjectمهارت‌های ارتباطیfa_IR
dc.subjectارزشیابی دستیارانfa_IR
dc.subjectآموزش پزشکیfa_IR
dc.titleارزشیابی مهارتهای ارتباطی و بین فردی دستیاران مجتمع حضرت رسول(ص)با استفاده از رویکرد 360 درجهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue152
dc.citation.spage1
dc.citation.epage7


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد