• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 23, شماره 152
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 23, شماره 152
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزشیابی مهارتهای ارتباطی و بین فردی دستیاران مجتمع حضرت رسول(ص)با استفاده از رویکرد 360 درجه

    (ندگان)پدیدآور
    هاشمی, اکرمرحیم زاده, ناهیدکردلو, زهرامالمیر, رقیهچشمی, ژیلا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    562.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: مراقبت از بیمار با کیفیت بالا، ارتباط موثر و مهارت‌های فردی برای پزشکان لازم است. هدف این مطالعه ارزیابی مهارت‌های ارتباطی و بین فردی دستیاران با استفاده از رویکرد 360 درجه بود. روش کار: مطالعه از نوع کمی به روش بررسی مقطعی انجام گرفت. این پرسش‌نامه‌ها توسط 10 نفر از اعضاء هئیت علمی، دستیاران، پرستاران و بیماران تکمیل گردید. پاسخ‌ها پس از نمره‌دهی، وارد نرم‌افزار SPSS نسخه 17 گردید و با استفاده از آمار توصیفی و آزمون‌های مرتبط مثل T-TEST و ANOVA و ... در سطح معنی‌داری 05/0 تحلیل شد. یافته‌ها: در مجموع، 326 فراگیر مورد ارزیابی قرار گرفتند. 149 مورد (7/45%) را مردان و 177 مورد (3/54%) را زنان تشکیل دادند. میانگین نمره استاد برابر 87/12 ± 98/80 (محدوده 22 تا 100)، میانگین نمره پرستار برابر 93/15 ± 36/79 (محدوده 33/13 تا 100)، میانگین نمره دستیار برابر 71/14±22/86 (محدوده 14 تا 100)، میانگین نمره بیمار برابر 12/18 ±51/77 (محدوده 16 تا 100) و میانگین کل نمرات نیز برابر 93/10 ± 23/81 (محدوده 32 تا 99) بود. تفاوت بین مردان و زنان تنها در میانگین نمره پرستاران مشاهده شد به نحوی که میانگین نمره پرستاری در مردان به مراتب بالاتر از زنان بود (78/15 ± 03/82 در برابر 76/15 ± 19/77، ارزش P برابر 010/0) در زمینه ارزیابی میانگین نمرات در فراگیران سال‌های گوناگون، فراگیران سال سه بالاتر از سایر فراگیران و پایین‌ترین نمرات نیز در کلیه موارد مربوط به فراگیران سال یک بود.  نتیجه‌گیری: ارزیابی این توانمندی‌ها در پزشکان می‌تواند بازتابی مناسب از عملکرد برنامه آموزش قبل از فارغ‌التحصیلی و نیز آموزش مستمر پس از آن را فراهم آورد و منجر به بهبود مهارت‌های ارتباطی و بین فردی دستیاران گردد.
    کلید واژگان
    ارزشیابی 360 درجه
    مهارت‌های ارتباطی
    ارزشیابی دستیاران
    آموزش پزشکی

    شماره نشریه
    152
    تاریخ نشر
    2017-02-01
    1395-11-13
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
    دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
    دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
    دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
    دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران

    شاپا
    2228-7043
    2228-7051
    URI
    http://rjms.iums.ac.ir/article-1-4408-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/596253

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب