نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشمس, لیداfa_IR
dc.contributor.authorمحمودی, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorملکی, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorعاملی, الهامfa_IR
dc.contributor.authorموسوی, سیدمیثمfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T09:19:42Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T09:19:42Z
dc.date.available1399-08-23T09:19:42Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T09:19:42Z
dc.date.issued2014-10-01en_US
dc.date.issued1393-07-09fa_IR
dc.identifier.citationشمس, لیدا, محمودی, سعید, ملکی, محمدرضا, عاملی, الهام, موسوی, سیدمیثم. (1393). بررسی کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران: دیدگاه دانشجویان. مجله علوم پزشکی رازی, 21(124), 27-36.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-3368-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/596122
dc.description.abstractزمینه و هدف: گسترش کمی نظام آموزش عالی بدون توجه به کیفیت، پیامدهای نامطلوبی به همراه خواهد داشت. دانشجویان مشتریان اصلی دانشگاه‌ها هستند و تعیین ادراک و انتظار آنها از کیفیت خدمات آموزشی می تواند اطلاعات با ارزشی در اختیار برنامه ریزان جهت ارتقای کیفیت خدمات آموزشی قرار دهد. این مطالعه با هدف بررسی شکاف ادراکات و انتظارات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام گرفته است. روش کار: مطالعه مقطعی حاضر در سال 1390 انجام شده است. جمعیت مورد مطالعه، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1390 بودند که نمونه‌گیری به صورت چند مرحله‌ای انجام شد، ابتدا تعداد نمونه‌ی دانشجویان به روش طبقه‌ای نسبتی از هر دانشکده، سپس در هر طبقه تعداد آزمودنی‌های مورد نظر به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. از پرسشنامه استاندارد SERVQUAL که شامل 5 بعد کیفیت خدمت بود به عنوان ابزار جمع‌آوری اطلاعات استفاده گردید. یافته‌ها: به طور کلی، انتظارات فراگیران در همه ابعاد و سؤالات بالاتر از وضعیت موجود بود. میانگین کلی انتظارات و ادراکات دانشجویان به ترتیب برابر با 02/4 و 63/2 بود. تفاوت قابل ملاحظه ای در میانگین انتظارات و ادراکات وجود (0001/0>p). بیشترین میانگین نمره شکاف منفی مربوط به بعد پاسخگویی (64/1-) و کمترین آن مربوط به بعد اطمینان (14/1-) بود. نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج، پیشنهاد می‌شود که به منظور شناخت موانع و چالش‌های مرتبط با کیفیت خدمات آموزشی پروژه ای برای عارضه یابی به اجرا درآید. برگزاری دوره های آموزشی متعدد برای افزایش مهارت های ارتباطی کارکنان آموزشی و برقراری ارتباط مؤثر با دانشجو می تواند از جمله دیگر راهکارهای قابل اجرا باشد.  fa_IR
dc.format.extent507
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectکیفیت خدمات آموزشیfa_IR
dc.subjectدانشجویانfa_IR
dc.subjectشکافfa_IR
dc.subjectسروکوالfa_IR
dc.subjectآموزش پزشکیfa_IR
dc.titleبررسی کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران: دیدگاه دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده علوم پزشکی نیشابورfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم مدیریت و اقتصاد بهداشت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.citation.volume21
dc.citation.issue124
dc.citation.spage27
dc.citation.epage36


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد