مقایسه الگوی تغذیه کودکان دبستانی مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش تحرکی با کودکان سالم
(ندگان)پدیدآور
امانی, رضاخواجهموگهی, ناهیدنوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش مقایسه عادتهای غذایی دانشآموزان دبستانی مبتلا به اختلال نقص توجه و بیشتحرکی یا ADHD ( Attention deficit hyperactivity disorder ) با نمونههای سالم بوده است. در این مطالعه مورد ـ شاهدی برای 400 دانشآموز(200 پسر و 200 دختر) پرسشنامههای فردی(تنسنجی، بسامد خوراک و وضعیت اجتماعی و اقتصادی خانوار) تکمیل شد و آزمونهای روانشناسی( Scoring ) صورت گرفت که تعیین شدت اختلال توسط روانشناس همکار طرح انجام شد. یافتههای طرح نشان داد که بین سطح سواد و شغل والدین با شدت اختلال ADHD رابطه آماری معنیداری وجود دارد و با افزایش سطح سواد و تخصصی شدن شغل مادر شدت عارضه کاهش می یابد(01/0 P
کلید واژگان
الگوی تغذیهاختلال نقص توجه و بیشتحرکی
کودکان دبستانی
علوم تغذیه
شماره نشریه
45تاریخ نشر
2005-06-011384-03-11
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی ایرانشاپا
2228-70432228-7051




