تحلیل شکاف مواجهات بالینی دانشجویان پزشکی دوره کارآموزی اطفال با استاندارد: ارائه راهکارهای مداخله ای برای بهبود صلاحیت بالینی
(ندگان)پدیدآور
یقینی, امیدپرنیا, آیدینمنجمی, علیرضادریازاده, سعیدهنوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه و هدف: بررسی مواجهات بالینی دانشجویان پزشکی در ارزیابی عرصه آموزش بالینی و جبران کمبودهای آموزش بالینی اهمیت دارد. این مطالعه با هدف تحلیل شکاف مواجهات بالینی دانشجویان پزشکی با استاندارد در حداقل های آموزشی دوره کارآموزی اطفال و ارائه راهکارهای مداخلهای برای بهبود صلاحیت بالینی در فصول مختلف سال تحصیلی 94 – 93 انجام شد.
روش کار: این مطالعه بصورت توصیفی- تحلیلی و مقطعی در 129 دانشجوی پزشکی در سه دوره کارآموزی اطفال دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سه فصل پائیز، زمستان و بهار، انجام شد. ابزار جمعآوری اطلاعات چک لیست استاندارد برای مقایسه تعداد مواجهات بالینی ثبت شده در لاگ بوک دانشجویان با استاندارد در حداقلهای آموزشی بوسیله آزمون Mann – Whitney U بود (05/0p
کلید واژگان
مواجهه بالینیصلاحیت بالینی
حداقل های آموزشی
اطفال
پزشکی
آموزش پزشکی
شماره نشریه
153تاریخ نشر
2017-03-011395-12-11
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی ایرانسازمان پدید آورنده
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایراندانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، تهران، ایران
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران
شاپا
2228-70432228-7051




