نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدپور, وهابfa_IR
dc.contributor.authorباباپورخیرالدین, جلیلfa_IR
dc.contributor.authorبخشی‌پور رودسری, عباسfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T09:02:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T09:02:33Z
dc.date.available1399-08-23T09:02:32Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T09:02:33Z
dc.date.issued2013-04-01en_US
dc.date.issued1392-01-12fa_IR
dc.identifier.citationمحمدپور, وهاب, باباپورخیرالدین, جلیل, بخشی‌پور رودسری, عباس. (1392). اثرات الگودهی ویدئویی بر افزایش مهارت‌های خودیاری کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم. مجله علوم پزشکی رازی, 20(106), 48-56.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-2442-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/594761
dc.description.abstract  زمینه و هدف : ا ختلال طیف اوتیسم [Autism spectrum disorders (ASD)] با مشکلات در زمینه عملکرد اجتماعی و ارتباطات و وجود رفتارهای تکراری و قالبی مشخص شده است. یافت شده است که الگودهی ویدئویی روش موثری برای آموزش انواع مهارت‌ها به کودکان مبتلا به اوتیسم باشد. هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی الگودهی ویدئویی بر افزایش مهارت‌های خودیاری کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم بود.   روش کار: پژوهش حاضر یک مطالعه آزمایشی تک موردی می‌باشد. چهار کودک (2 پسر و 2 دختر) 6 تا 10 سال که مبتلا به اختلال اوتیسم تشخیص داده شدند، در این تحقیق شرکت داده شدند. از طرح خطوط پایه چندگانه برای هر آزمودنی استفاده شد و برای تجزیه و تحلیل داده ‌ ها، از تحلیل نموداری استفاده شد.   یافته‌ها: تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد که روش الگودهی ویدئویی بر روی مهارت‌های خودیاری آزمودنی‌ها تأثیر دارد.   نتیجه‌گیری: نتایج بدست آمده نشان داد که احتمالاً الگودهی ویدئویی باعث افزایش مهارت‌های خودیاری کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم می‌شود.fa_IR
dc.format.extent420
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectالگودهی ویدئوییfa_IR
dc.subjectمهارت‌های خودیاریfa_IR
dc.subjectاختلال طیف اوتیسم.fa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleاثرات الگودهی ویدئویی بر افزایش مهارت‌های خودیاری کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسمfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تبریزfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue106
dc.citation.spage48
dc.citation.epage56


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد