نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصلحی, مهنازfa_IR
dc.contributor.authorفرهندی, حدیثهfa_IR
dc.contributor.authorآرمون, بهرامfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T09:02:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T09:02:32Z
dc.date.available1399-08-23T09:02:32Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T09:02:32Z
dc.date.issued2013-04-01en_US
dc.date.issued1392-01-12fa_IR
dc.identifier.citationصلحی, مهناز, فرهندی, حدیثه, آرمون, بهرام. (1392). بررسی فراوانی اختلال اعتیاد به اینترنت در دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1390. مجله علوم پزشکی رازی, 20(106), 40-47.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-2441-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/594760
dc.description.abstract  زمینه و هدف : اینترنت به خودی خود ابزار بی‌ضرری است اما استفاده بیش از حد و نادرست از آن، خطر اعتیاد به اینترنت را به دنبال دارد که جزء اعتیادهای رفتار محور طبقه بندی می شود. میزان استفاده از اینترنت و همچنین میزان بروز و شیوع اعتیاد به اینترنت در دانش آموزان و دانشجویان درحال افزایش است.این پژوهش با هدف تعیین وضعیت آگاهی، نگرش و رفتار اعتیاد به اینترنت در دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام گرفت.   روش کار: در این مطالعه توصیفی- تحلیلی که با روش نمونه گیری خوشه ای روی 100 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد، ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی و پایایی آن کسب شد. پرسشنامه شامل سوالات زمینه ای آگاهی، نگرش و رفتار واحدهای پژوهش بود. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS ( نسخه 16) و به کمک آزمون های آماری کای دو، آزمون t مستقل و ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شد.   یافته ها: میانگین نمره آگاهی و نگرش دانشجویان مورد بررسی متوسط بود (به ترتیب 4 با انحراف معیار 8/1و 54/21 با انحراف معیار 8/3). 18% دانشجویان رفتار اعتیاد به اینترنت داشتند. میان نمرات نگرش و رشته تحصیلی رابطه معنی دار به دست آمد (013/0 p= ). دانشجویان پسر بیشتر از دانشجویان دختر به اینترنت وابسته بودند ) 13% در برابر 5 %). بین رفتار اعتیاد به اینترنت و نوع استفاده از آن و مدت زمان استفاده از اینترنت رابطه معنی‌دار مشاهده شد (به ترتیب 008/0 p= و 0001/0 p= ).   نتیجه گیری : آگاهی و نگرش دانشجویان مورد بررسی درباره اختلال اعتیاد به اینترنت ناکافی است و رفتار اعتیاد به اینترنت در این دانشجویان وجود دارد لذا طراحی مداخلات آموزشی موثر با استفاده از تئوری‌های یادگیری مناسب پیشنهاد می‌شود.fa_IR
dc.format.extent295
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectآگاهیfa_IR
dc.subjectنگرشfa_IR
dc.subjectاختلال اعتیاد به اینترنتfa_IR
dc.subjectدانشجویان.fa_IR
dc.subjectبهداشت عمومیfa_IR
dc.titleبررسی فراوانی اختلال اعتیاد به اینترنت در دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1390fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue106
dc.citation.spage40
dc.citation.epage47


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد