بکار گیری نسخه فارسی PHEEM در بررسی محیط آموزش دوره های کوتاه مدت لاپاروسکوپی در مرکز تحقیقات جراحی های کم تهاجمی بیمارستان رسول اکرم (ص)
(ندگان)پدیدآور
جلیلیان, ساسانپازوکی, عبدالرضااحمدی, سلیمانبهادر, حمیدالهپیشگاه رودسری, محدثهاکبری لاکه, مریمنوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه و هدف: در دهههای اخیر ارزیابی محیط آموزشی را عامل مهم در ارتقاء کیفی محیط و به طبع آن کیفیت یادگیری فراگیران میدانند. در این طرح که یک مطالعه توصیفی مقطعی بود، هدف اصلی پژوهش، سنجش محیط آموزش دوره های کوتاه مدت لاپاروسکوپی در مرکز تحقیقات جراحی های کم تهاجمی بوده است.
روش کار: با اخذ موافقت از مسئولین ذیربط، نسخه فارسی پرسشنامه PHEEM (Postgraduate Hospital Educational Environment Measure) در بین جامعه پژوهشی طرح که شامل متخصصین شرکت کننده در دوره های کوتاه مدت لاپاروسکوپی از رشته های جراحی عمومی، زنان، اورولوژی و کولورکتال توزیع و جمع آوری گردید. تحلیل آماری داده ها با استفاده از نسخه 16نرم افزار SPSS انجام شد. برای توصیف مشخصات فردی شرکت کنندگان از آمار توصیفی شاملِ درصد فراوانی، میانگین و انحراف معیار و برای مقایسه میانگین نمره ها از آزمون تی مستقل استفاده شد. مقایسه نمرات غیر نرمال با استفاده از آزمون من ویتنی انجام شد. در آزمونهای انجام شده سطح معنی داری (05/0P
کلید واژگان
محیط آموزشآموزش پزشکی
لاپاروسکوپی
PHEEM
آموزش پزشکی
شماره نشریه
138تاریخ نشر
2015-12-011394-09-10
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی ایرانسازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش پزشکی، مرکز تحقیقات جراحیهای کم تهاجمی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایراناستادیار، فلوشیپ جراحیهای درون بین، مرکز تحقیقات جراحیهای کم تهاجمی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
دکترای آموزش پزشکی دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
دکتری، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
کارشناس آمار، مرکز تحقیقات جراحیهای کم تهاجمی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
دانشجوی دکترای آموزش پزشکی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
شاپا
2228-70432228-7051




