نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاحمدپور کچو, موسیfa_IR
dc.contributor.authorزاهد پاشا, یداللهfa_IR
dc.contributor.authorحاجی احمدی, محمودfa_IR
dc.contributor.authorتقی زاده, معصومهfa_IR
dc.contributor.authorجهانگیر, طاهرهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T07:48:08Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T07:48:08Z
dc.date.available1399-08-23T07:48:08Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T07:48:08Z
dc.date.issued2016-05-01en_US
dc.date.issued1395-02-12fa_IR
dc.identifier.citationاحمدپور کچو, موسی, زاهد پاشا, یدالله, حاجی احمدی, محمود, تقی زاده, معصومه, جهانگیر, طاهره. (1395). تاثیر خود آموزی در بهبود دانش و مهارت احیای نوزاد در پرسنل پرستاری. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل, 18(5), 26-30. doi: 10.22088/jbums.18.5.26fa_IR
dc.identifier.issn1561-4107
dc.identifier.issn2251-7170
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22088/jbums.18.5.26
dc.identifier.urihttp://jbums.org/article-1-5630-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/589174
dc.description.abstractسابقه و هدف: آموزش کارکنان درمانی در زمینه احیاء نوزاد می­تواند از بسیاری موارد مرگ ومیرهای حوالی زایمان جلوگیری کرده و میزان ناتوانی را در بازماندگان از آسیفکسی زمان تولد کم کند. از آنجائیکه همیشه امکان شرکت حضوری پرستاران در کارگاه برای تجدید اعتبار گواهینامه احیاء فراهم نیست. این مطالعه به منظور بررسی تاثیر خودآموزی درسنامه جدید در بهبود دانش و مهارت احیاء در پرسنل پرستاری انجام شده است. مواد و روش­ها: در یک مطالعه مقطعی 58 پرستار بیمارستان­های بابل که کمتر از دو سال قبل گواهی احیاء نوزادان دریافت کرده بودند، کتاب درسنامه احیاء نوزادان چاپ جدید (2011) را دریافت و آن را مطالعه نمودند. تمرین عملی در Skill Lab تحت نظر مربی آموزش دیده انجام شد. سپس 8 هفته بعد آزمون دانش از کتاب درسنامه و امتحان مهارت مگا کد بر اساس چک لیست ارزیابی مهارت، موجود در درسنامه احیای نوزاد گرفته شد. نمرات پایینتر از 17 کمتر از حد انتظار، 17 تا 19 در حد انتظار و بالای 19 خوب تعریف گردیدند. میانگین نمرات کارگاه قبلی و خودآموزی با هم مقایسه گردید. یافته­ ها: مقایسه نمرات دانش به ترتیب کارگاه قبلی و روش خودآموزی در محدوده خوب 39/4% در مقابل56/9% (0/27=p) در محدوده انتظار 10/4% در مقابل 36/2% (0/05=p) و در محدوده کمتر از حد انتظار 44/8% در مقابل 6/8% (0/0002=p) بوده است. مقایسه نمرات عملی به ترتیب کارگاه قبلی و روش خودآموزی در محدوده خوب 48/3% در مقابل 34/5% (0/33=p)، در محدوده انتظار 34/5% در مقابل 43/1% (0/052=p) و درمحدوده کمتر از حد انتظار 17/2% در مقابل 2/3% (56/0=p) بوده است. نتیجه گیری: نتایج مطالعه نشان داد که روش خودآموزی دربهبود اطلاعات تئوری در مقایسه با مهارت عملی موثرتر است. برای بهبود مهارتهای عملی برگزاری و حضور در کارگاه توصیه میشود.fa_IR
dc.format.extent287
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Babol University Of Medical Sciencesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22088/jbums.18.5.26
dc.subjectاحیاءfa_IR
dc.subjectارزیابی دورهfa_IR
dc.subjectکارگاهfa_IR
dc.subjectنوزادfa_IR
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectکودکانfa_IR
dc.titleتاثیر خود آموزی در بهبود دانش و مهارت احیای نوزاد در پرسنل پرستاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمداخله ایfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات بیماریهای غیرواگیر کودکان، دانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات بیماریهای غیرواگیر کودکان، دانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات بیماریهای غیرواگیر کودکان، دانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue5
dc.citation.spage26
dc.citation.epage30


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد