نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنصیرزاده،, راضیهfa_IR
dc.contributor.authorروشن, رسولfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T07:47:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T07:47:41Z
dc.date.available1399-08-23T07:47:41Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T07:47:41Z
dc.date.issued2010-06-01en_US
dc.date.issued1389-03-11fa_IR
dc.identifier.citationنصیرزاده،, راضیه, روشن, رسول. (1389). مقایسه دو رویکرد قصه گویی در کاهش مولفه های رفتار پرخاشگرانه از دیدگاه والدین. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل, 12(2), 70-76.fa_IR
dc.identifier.issn1561-4107
dc.identifier.issn2251-7170
dc.identifier.urihttp://jbums.org/article-1-3530-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/589127
dc.description.abstractسابقه و هدف: پرخاشگری یکی از شایع‌ترین مشکلات رفتاری کودکان می باشد. اخیراً قصه‌گویی به عنوان یک روش کاهش پرخاشگری مورد توجه قرار گرفته است. لذا این مطالعه به منظور مقایسه دو رویکرد قصه‌گویی در کاهش مؤلفه‌های رفتار پرخاشگرانه پسران 6 تا 8 ساله از دیدگاه والدین انجام شد.مواد و روشها: این مطالعه شبه تجربی بر روی 33 پسر، 6 تا 8 ساله که در پرسشنامه پرخاشگری شهیم نمره 1 انحراف استاندارد بالاتر از میانگین داشتند، انجام گرفت. افراد به طور تصادفی در سه گروه 11 نفری (2 گروه آزمایشی و 1 گروه کنترل) قرار گرفتند. از هر 3 گروه پیش ‌آزمون گرفته شد سپس دو گروه آزمایش به مدت 11 جلسه در برنامهقصه‌گویی و قصه‌گویی همراه با بحث شرکت کردند اما گروه کنترل در هیچ برنامه‌ای شرکت نکرد. پرخاشگری واکنشی، رابطه ای و جسمانی هر سه گروه پس از پایان برنامه و 3 ماه بعد مورد مقایسه قرار گرفت. یافته ها: میانگین نمره پس آزمون پرخاشگری واکنشی، رابطه ای و جسمانی گروه آزمایشی قصه گویی به ترتیب 3/3،±45/14، 1/2±55/13، 3/1±91/10و قصه گویی همراه با بحث 3/2±18/11، 7/1±18/10، 5/1±09/9 بود میانگین نمره پرخاشگری واکنشی، رابطه ای و جسمانی گروه قصه گویی همراه با بحث نسبت به گروه قصه گویی کاهش معنی داری داشت (05/0>p). نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعه که روش قصه‌گویی همراه با بحث نسبت به روش قصه‌گویی در کاهش نشانه‌های پرخاشگری اثربخشی بیشتری داشت، می توان از آن در آموزش و درمان مشکلات کودکان استفاده کرد.fa_IR
dc.format.extent1060
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Babol University Of Medical Sciencesen_US
dc.subjectپرخاشگری جسمانیfa_IR
dc.subjectپرخاشگری بیش فعالfa_IR
dc.subjectپرخاشگری رابطه‌ایfa_IR
dc.subjectپرخاشگری واکنشیfa_IR
dc.subjectقصه‌گوییfa_IR
dc.subjectبیوشیمیfa_IR
dc.titleمقایسه دو رویکرد قصه گویی در کاهش مولفه های رفتار پرخاشگرانه از دیدگاه والدینfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحلیلیfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue2
dc.citation.spage70
dc.citation.epage76


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد