نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپور زارع, نسرینfa_IR
dc.contributor.authorارتقایی،, وجیههfa_IR
dc.contributor.authorفتحی آذر،, اسکندرfa_IR
dc.contributor.authorصفائیان،, عبدالرسولfa_IR
dc.contributor.authorفلاح, اسماعیلfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T07:46:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T07:46:36Z
dc.date.available1399-08-23T07:46:36Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T07:46:36Z
dc.date.issued2003-12-01en_US
dc.date.issued1382-09-10fa_IR
dc.identifier.citationپور زارع, نسرین, ارتقایی،, وجیهه, فتحی آذر،, اسکندر, صفائیان،, عبدالرسول, فلاح, اسماعیل. (1382). عوامل موثر بر انطباق آموزش نظری و بالینی پرستاری از دیدگاه مدرسان و دانشجویان پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی تبریز. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل, 5(5), 24-28.fa_IR
dc.identifier.issn1561-4107
dc.identifier.issn2251-7170
dc.identifier.urihttp://jbums.org/article-1-2779-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/589018
dc.description.abstractسابقه و هدف: تسلط اصول و قوانین حاکم بر محیط های آموزش بالینی مانع از اتخاذ یک دیدگاه فردی نسبت به درمان بیماران، که دانشجویان پرستاری به طور نظری در دوره های آموزش دانشگاهی فرا گرفته اند، می گردد و این امر از توسعه و گسترش علوم نظری پرستاری که در حقیقت منشا توسعه و پیشرفت علوم بالینی است جلوگیری می کند. این مطالعه بمنظور بررسی عوامل موثر بر انطباق آموزش نظری و بالینی انجام گرفت. مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی-تحلیلی بر روی کلیه مدرسان پرستاری شاغل (30 نفر) و دانشجویان سال آخر کارشناسی پرستاری مشغول به تحصیل (44 نفر) در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام شد. اطلاعات از طریق پرسشنامه جمع آوری و با استفاده از آزمون کای دو و ضریب همبستگی چوروف مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: از دیدگاه هر دو گروه «میزان تحصیلات مدرسان پرستاری»، «علاقه دانشجویان پرستاری به رشته تحصیلی خود»، «افزایش سطح علمی پرستاران بالینی با ایجاد دوره های بازآموزی»، «ارزشیابی بالینی دانشجویان در حین کارآموزی بالینی»، موثرترین عوامل بر انطباق آموزش نظری و بالینی پرستاری بودند. در 22.5% موارد همبستگی معنی دار آماری را نشان داد و در 77.5% موارد همبستگی معنی دار دیده نشد. نتیجه گیری: با توجه به نتایج این مطالعه ارزشیابی بالینی دانشجویان در حین کارآموزی بالینی می تواند شکاف بین آموزش نظری و بالینی پرستاری را از میان بردارد. با نزدیک شده دیدگاه های مدرسان و دانشجویان پرستاری بهتر می توان به رفع موانع موجود اقدام نمود.fa_IR
dc.format.extent2
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Babol University Of Medical Sciencesen_US
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.subjectآموزش نظریfa_IR
dc.subjectآموزش بالینیfa_IR
dc.subjectبیوشیمیfa_IR
dc.titleعوامل موثر بر انطباق آموزش نظری و بالینی پرستاری از دیدگاه مدرسان و دانشجویان پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی تبریزfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحلیلیfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue5
dc.citation.spage24
dc.citation.epage28


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد