• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل
    • دوره 5, شماره 5
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل
    • دوره 5, شماره 5
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    عوامل موثر بر انطباق آموزش نظری و بالینی پرستاری از دیدگاه مدرسان و دانشجویان پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی تبریز

    (ندگان)پدیدآور
    پور زارع, نسرینارتقایی،, وجیههفتحی آذر،, اسکندرصفائیان،, عبدالرسولفلاح, اسماعیل
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    2.534کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    تحلیلی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سابقه و هدف: تسلط اصول و قوانین حاکم بر محیط های آموزش بالینی مانع از اتخاذ یک دیدگاه فردی نسبت به درمان بیماران، که دانشجویان پرستاری به طور نظری در دوره های آموزش دانشگاهی فرا گرفته اند، می گردد و این امر از توسعه و گسترش علوم نظری پرستاری که در حقیقت منشا توسعه و پیشرفت علوم بالینی است جلوگیری می کند. این مطالعه بمنظور بررسی عوامل موثر بر انطباق آموزش نظری و بالینی انجام گرفت. مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی-تحلیلی بر روی کلیه مدرسان پرستاری شاغل (30 نفر) و دانشجویان سال آخر کارشناسی پرستاری مشغول به تحصیل (44 نفر) در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام شد. اطلاعات از طریق پرسشنامه جمع آوری و با استفاده از آزمون کای دو و ضریب همبستگی چوروف مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: از دیدگاه هر دو گروه «میزان تحصیلات مدرسان پرستاری»، «علاقه دانشجویان پرستاری به رشته تحصیلی خود»، «افزایش سطح علمی پرستاران بالینی با ایجاد دوره های بازآموزی»، «ارزشیابی بالینی دانشجویان در حین کارآموزی بالینی»، موثرترین عوامل بر انطباق آموزش نظری و بالینی پرستاری بودند. در 22.5% موارد همبستگی معنی دار آماری را نشان داد و در 77.5% موارد همبستگی معنی دار دیده نشد. نتیجه گیری: با توجه به نتایج این مطالعه ارزشیابی بالینی دانشجویان در حین کارآموزی بالینی می تواند شکاف بین آموزش نظری و بالینی پرستاری را از میان بردارد. با نزدیک شده دیدگاه های مدرسان و دانشجویان پرستاری بهتر می توان به رفع موانع موجود اقدام نمود.
    کلید واژگان
    پرستاری
    آموزش نظری
    آموزش بالینی
    بیوشیمی

    شماره نشریه
    5
    تاریخ نشر
    2003-12-01
    1382-09-10
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی بابل

    شاپا
    1561-4107
    2251-7170
    URI
    http://jbums.org/article-1-2779-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/589018

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب