نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorداتوبر, حیدرfa_IR
dc.contributor.authorعلجانپور, شایانfa_IR
dc.contributor.authorخفری, ثریاfa_IR
dc.contributor.authorجهانی, محمدعلیfa_IR
dc.contributor.authorنادری, رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T07:38:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T07:38:41Z
dc.date.available1399-08-23T07:38:41Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T07:38:41Z
dc.date.issued2016-04-01en_US
dc.date.issued1395-01-13fa_IR
dc.identifier.citationداتوبر, حیدر, علجانپور, شایان, خفری, ثریا, جهانی, محمدعلی, نادری, رضا. (1395). رضایتمندی بیماران اورژانس بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل (93-1392). مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل, 18(4), 56-62. doi: 10.22088/jbums.18.4.56fa_IR
dc.identifier.issn1561-4107
dc.identifier.issn2251-7170
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22088/jbums.18.4.56
dc.identifier.urihttp://jbums.org/article-1-5626-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/588241
dc.description.abstractسابقه و هدف: رضایتمندی بیماران از اورژانس، یک شاخص سنجش کیفیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می باشد که می‌تواند آگاهی مسئولین مربوطه را نسبت به وضعیت موجود افزایش دهد. لذا این مطالعه به بررسی میزان رضایتمندی بیماران از اورژانس بیمارستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل انجام شد. مواد و روش­ها: این مطالعه مقطعی در مدت 8 ماه به روش مصاحبه در دسترس بر روی بیماران بستری شده در اورژانس بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال 93-1392 انجام گرفت. اطلاعات در مورد محیط، خدمات و کادر پرستاری توسط پرسشنامه استانداردی که پاسخ­های آن به صورت "مورد نداشت، ناراضی، رضایت کم، متوسط، زیاد" بود، جمع­آوری گردید. در صورتیکه بیماران توانایی پاسخ به سوالات را نداشتند همراهان بیماران پرسشنامه را تکمیل نمودند. پاسخ متوسط و زیاد به عنوان رضایت مطلوب(متوسط به بالا) و پاسخ کم به پایین به عنوان رضایت نامطلوب دسته بندی گردیدند. یافته­ ها: از 505 بیمار مورد مطالعه، 444 نفر (87/9%) رضایت مطلوب داشتند. بیشترین نارضایتی مربوط به قسمت محیط و خدمات با فراوانی 74 مورد(14/8%) و بیشترین رضایت مربوط به کادر پرستاری با فراوانی 246 مورد(49/3%) بود.نتایج نشان داد روستاییان 0/55 برابرساکنان شهر(1/55 p=0/02، 1/07-2/44=CI95% OR:)، بیماران، نصف همراهان(p=0/05، 0/36-0/83=CI95% OR:0/55)  و افرادی که در عصر بستری شدند 0/65 برابر(p=0/03، 1/06-2/58=CI95% OR:1/65) و بستری شده ها در شب 0/74 برابر(p=0/01، 1/12-2/70=CI95% OR:1/74) افرادیکه در صبح بستری شدند شانس رضایتمندی بیشتری داشتند. نتیجه گیری: مطالعه حاضر نشان از وضعیت رضایتمندی مطلوب مراجعین به اورژانس های بیمارستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل دارد.fa_IR
dc.format.extent482
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Babol University Of Medical Sciencesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22088/jbums.18.4.56
dc.subjectفوریت پزشکیfa_IR
dc.subjectرضایت مندیfa_IR
dc.subjectبخش اورژانسfa_IR
dc.subjectمدیریت خدمات بهداشتی و درمانیfa_IR
dc.titleرضایتمندی بیماران اورژانس بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل (93-1392)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeكاربرديfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.contributor.departmentگروه آمار زیستی و اپیدمیولوژی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.contributor.departmentگروه آموزش عمومی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.contributor.departmentکمیته تحقیقات دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue4
dc.citation.spage56
dc.citation.epage62


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد