• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل
    • دوره 18, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل
    • دوره 18, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رضایتمندی بیماران اورژانس بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل (93-1392)

    (ندگان)پدیدآور
    داتوبر, حیدرعلجانپور, شایانخفری, ثریاجهانی, محمدعلینادری, رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    482.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    كاربردي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سابقه و هدف: رضایتمندی بیماران از اورژانس، یک شاخص سنجش کیفیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می باشد که می‌تواند آگاهی مسئولین مربوطه را نسبت به وضعیت موجود افزایش دهد. لذا این مطالعه به بررسی میزان رضایتمندی بیماران از اورژانس بیمارستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل انجام شد. مواد و روش­ها: این مطالعه مقطعی در مدت 8 ماه به روش مصاحبه در دسترس بر روی بیماران بستری شده در اورژانس بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال 93-1392 انجام گرفت. اطلاعات در مورد محیط، خدمات و کادر پرستاری توسط پرسشنامه استانداردی که پاسخ­های آن به صورت "مورد نداشت، ناراضی، رضایت کم، متوسط، زیاد" بود، جمع­آوری گردید. در صورتیکه بیماران توانایی پاسخ به سوالات را نداشتند همراهان بیماران پرسشنامه را تکمیل نمودند. پاسخ متوسط و زیاد به عنوان رضایت مطلوب(متوسط به بالا) و پاسخ کم به پایین به عنوان رضایت نامطلوب دسته بندی گردیدند. یافته­ ها: از 505 بیمار مورد مطالعه، 444 نفر (87/9%) رضایت مطلوب داشتند. بیشترین نارضایتی مربوط به قسمت محیط و خدمات با فراوانی 74 مورد(14/8%) و بیشترین رضایت مربوط به کادر پرستاری با فراوانی 246 مورد(49/3%) بود.نتایج نشان داد روستاییان 0/55 برابرساکنان شهر(1/55 p=0/02، 1/07-2/44=CI95% OR:)، بیماران، نصف همراهان(p=0/05، 0/36-0/83=CI95% OR:0/55)  و افرادی که در عصر بستری شدند 0/65 برابر(p=0/03، 1/06-2/58=CI95% OR:1/65) و بستری شده ها در شب 0/74 برابر(p=0/01، 1/12-2/70=CI95% OR:1/74) افرادیکه در صبح بستری شدند شانس رضایتمندی بیشتری داشتند. نتیجه گیری: مطالعه حاضر نشان از وضعیت رضایتمندی مطلوب مراجعین به اورژانس های بیمارستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل دارد.
    کلید واژگان
    فوریت پزشکی
    رضایت مندی
    بخش اورژانس
    مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2016-04-01
    1395-01-13
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی بابل
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه علوم پزشکی بابل
    دانشگاه علوم پزشکی بابل
    گروه آمار زیستی و اپیدمیولوژی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بابل
    گروه آموزش عمومی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بابل
    کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی بابل

    شاپا
    1561-4107
    2251-7170
    URI
    https://dx.doi.org/10.22088/jbums.18.4.56
    http://jbums.org/article-1-5626-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/588241

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب