نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی،, حوریهfa_IR
dc.contributor.authorجوادیان،, یحییfa_IR
dc.contributor.authorنیک بخش،, نوینfa_IR
dc.contributor.authorجوانیان،, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorجهانیان, زینبfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T07:37:40Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T07:37:40Z
dc.date.available1399-08-23T07:37:40Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T07:37:40Z
dc.date.issued2010-12-01en_US
dc.date.issued1389-09-10fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی،, حوریه, جوادیان،, یحیی, نیک بخش،, نوین, جوانیان،, مصطفی, جهانیان, زینب. (1389). تاثیر خودارزیابی سوالات امتحانی توسط گروههای آموزشی بر کیفیت آزمونهای پایان ترم. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل, 12(5), 65-69.fa_IR
dc.identifier.issn1561-4107
dc.identifier.issn2251-7170
dc.identifier.urihttp://jbums.org/article-1-3584-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/588143
dc.description.abstractسابقه و هدف: شرکت فعال گروههای آموزشی در تجزیه و تحلیل آزمونهای پایان ترم تاثیر بسزایی در ارتقاء کیفی سوالات دارد. این مطالعه به منظور تاثیر این خود ارزیابی توسط گروههای آموزشی بر کیفیت سوالات در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل انجام شد. مواد و روشها: این مطالعه مقطعی بر روی 22 نفر از اعضای هیأت علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل که کارگاه ارزیابی سوالات را گذرانیده بودند، انجام شد. از آنها خواسته شد که سوالات امتحانی را قبل و بعد از برگزاری هر آزمون ارزیابی نمایند. سوالات امتحانی نیم سال دوم سال تحصیلی 86-85 بعنوان پره تست و سوالات نیم سال دوم سال تحصیلی 88-87 بعنوان پست تست مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفت.یافته ها: در مجموع 367 سوال به عنوان پره تست و 284 سوال به عنوان پست تست مورد ارزیابی قرار گرفت. میانگین نمره کسب شده توسط اساتید (تعداد خطاها به تعداد کل سوالات) در پره تست، 23/0±29/0 با دامنه (87/0-0) و در پست تست 14/0±18/0 با دامنه (5/0-0) بود. در ارزیابی درجه تاکسونومی 94% سوالات سال 86 دارای تاکسونومی 1و 7/5% دارای تاکسونومی 2 و 3/0% دارای تاکسونومی3 بود و در سال 88، 4/95% دارای تاکسونومی 1 و بقیه دارای تاکسونومی2 بودند.نتیجه گیری: نتایج مطالعه نشان داد که بررسی و ارزیابی سوالات امتحانی قبل از انجام امتحانات در داخل گروه های آموزشی در افزایش کیفیت سوالات امتحانی موثر می باشد.fa_IR
dc.format.extent198
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Babol University Of Medical Sciencesen_US
dc.subjectخودارزیابیfa_IR
dc.subjectسئوالات امتحانیfa_IR
dc.subjectگروههای آموزشیfa_IR
dc.subjectآزمونهای پایان ترمfa_IR
dc.subjectبیوشیمیfa_IR
dc.titleتاثیر خودارزیابی سوالات امتحانی توسط گروههای آموزشی بر کیفیت آزمونهای پایان ترمfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحلیلیfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue5
dc.citation.spage65
dc.citation.epage69


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد