• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل
    • دوره 12, شماره 5
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل
    • دوره 12, شماره 5
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر خودارزیابی سوالات امتحانی توسط گروههای آموزشی بر کیفیت آزمونهای پایان ترم

    (ندگان)پدیدآور
    محمدی،, حوریهجوادیان،, یحیینیک بخش،, نوینجوانیان،, مصطفیجهانیان, زینب
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    198.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    تحلیلی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سابقه و هدف: شرکت فعال گروههای آموزشی در تجزیه و تحلیل آزمونهای پایان ترم تاثیر بسزایی در ارتقاء کیفی سوالات دارد. این مطالعه به منظور تاثیر این خود ارزیابی توسط گروههای آموزشی بر کیفیت سوالات در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل انجام شد. مواد و روشها: این مطالعه مقطعی بر روی 22 نفر از اعضای هیأت علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل که کارگاه ارزیابی سوالات را گذرانیده بودند، انجام شد. از آنها خواسته شد که سوالات امتحانی را قبل و بعد از برگزاری هر آزمون ارزیابی نمایند. سوالات امتحانی نیم سال دوم سال تحصیلی 86-85 بعنوان پره تست و سوالات نیم سال دوم سال تحصیلی 88-87 بعنوان پست تست مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفت.یافته ها: در مجموع 367 سوال به عنوان پره تست و 284 سوال به عنوان پست تست مورد ارزیابی قرار گرفت. میانگین نمره کسب شده توسط اساتید (تعداد خطاها به تعداد کل سوالات) در پره تست، 23/0±29/0 با دامنه (87/0-0) و در پست تست 14/0±18/0 با دامنه (5/0-0) بود. در ارزیابی درجه تاکسونومی 94% سوالات سال 86 دارای تاکسونومی 1و 7/5% دارای تاکسونومی 2 و 3/0% دارای تاکسونومی3 بود و در سال 88، 4/95% دارای تاکسونومی 1 و بقیه دارای تاکسونومی2 بودند.نتیجه گیری: نتایج مطالعه نشان داد که بررسی و ارزیابی سوالات امتحانی قبل از انجام امتحانات در داخل گروه های آموزشی در افزایش کیفیت سوالات امتحانی موثر می باشد.
    کلید واژگان
    خودارزیابی
    سئوالات امتحانی
    گروههای آموزشی
    آزمونهای پایان ترم
    بیوشیمی

    شماره نشریه
    5
    تاریخ نشر
    2010-12-01
    1389-09-10
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی بابل

    شاپا
    1561-4107
    2251-7170
    URI
    http://jbums.org/article-1-3584-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/588143

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب