تاثیر خودارزیابی سوالات امتحانی توسط گروههای آموزشی بر کیفیت آزمونهای پایان ترم
(ندگان)پدیدآور
محمدی،, حوریهجوادیان،, یحیینیک بخش،, نوینجوانیان،, مصطفیجهانیان, زینبنوع مدرک
Textتحلیلی
زبان مدرک
فارسیچکیده
سابقه و هدف: شرکت فعال گروههای آموزشی در تجزیه و تحلیل آزمونهای پایان ترم تاثیر بسزایی در ارتقاء کیفی سوالات دارد. این مطالعه به منظور تاثیر این خود ارزیابی توسط گروههای آموزشی بر کیفیت سوالات در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل انجام شد. مواد و روشها: این مطالعه مقطعی بر روی 22 نفر از اعضای هیأت علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل که کارگاه ارزیابی سوالات را گذرانیده بودند، انجام شد. از آنها خواسته شد که سوالات امتحانی را قبل و بعد از برگزاری هر آزمون ارزیابی نمایند. سوالات امتحانی نیم سال دوم سال تحصیلی 86-85 بعنوان پره تست و سوالات نیم سال دوم سال تحصیلی 88-87 بعنوان پست تست مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفت.یافته ها: در مجموع 367 سوال به عنوان پره تست و 284 سوال به عنوان پست تست مورد ارزیابی قرار گرفت. میانگین نمره کسب شده توسط اساتید (تعداد خطاها به تعداد کل سوالات) در پره تست، 23/0±29/0 با دامنه (87/0-0) و در پست تست 14/0±18/0 با دامنه (5/0-0) بود. در ارزیابی درجه تاکسونومی 94% سوالات سال 86 دارای تاکسونومی 1و 7/5% دارای تاکسونومی 2 و 3/0% دارای تاکسونومی3 بود و در سال 88، 4/95% دارای تاکسونومی 1 و بقیه دارای تاکسونومی2 بودند.نتیجه گیری: نتایج مطالعه نشان داد که بررسی و ارزیابی سوالات امتحانی قبل از انجام امتحانات در داخل گروه های آموزشی در افزایش کیفیت سوالات امتحانی موثر می باشد.
کلید واژگان
خودارزیابیسئوالات امتحانی
گروههای آموزشی
آزمونهای پایان ترم
بیوشیمی
شماره نشریه
5تاریخ نشر
2010-12-011389-09-10
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی بابلشاپا
1561-41072251-7170




