نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمنتصری, صدیقهfa_IR
dc.contributor.authorبخشی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorادراکی, میتراfa_IR
dc.contributor.authorرضوی نژاد, سیدمستجابfa_IR
dc.contributor.authorحق پناه, سزانهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T07:37:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T07:37:09Z
dc.date.available1399-08-23T07:37:09Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T07:37:09Z
dc.date.issued2018-03-01en_US
dc.date.issued1396-12-10fa_IR
dc.identifier.citationمنتصری, صدیقه, بخشی, فاطمه, ادراکی, میترا, رضوی نژاد, سیدمستجاب, حق پناه, سزانه. (1396). تاثیر آموزش استفاده از وضعیت های تکاملی نوزادان نارس بر عملکرد بالینی پرستاران بخشهای مراقبت ویژه نوزادان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل, 20(3), 69-73. doi: 10.18869/acadpub.jbums.20.3.69fa_IR
dc.identifier.issn1561-4107
dc.identifier.issn2251-7170
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.18869/acadpub.jbums.20.3.69
dc.identifier.urihttp://jbums.org/article-1-7039-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/588090
dc.description.abstractسابقه و هدف: یکی از مداخلات تکامل عصبی زود هنگام در بخش مراقبت های ویژه نوزادان دادن وضعیت مناسب به نوزادان است. نوزادان نارس سه ماهه سوم زندگی در رحم را از دست داده اند در نتیجه به وضعیت جمع شدن که یک وضعیت تکاملی و نشان دهنده رشد مغزی در نوزادان است دست نیافته اند. با توجه به اهمیت قرارگیری نوزاد در وضعیت تکاملی و دستیابی به تکامل عصبی بهتر، این مطالعه جهت اجرای مداخله آموزشی به منظور بهبود عملکرد پرستاران برای اجرای صحیح پوزیشن های تکاملی نوزادان نارس در بخش مراقبت های ویژه نوزادان انجام شد. مواد و روش­ ها: این مطالعه مداخله ای بر روی 85 نفر از پرستاران بخش مراقبت های ویژه نوزادان بیمارستان های شهید اکبرآبادی و علی اصغر تهران در سه مرحله انجام شد. ابتدا عملکرد پرستاران در مورد انجام وضعیت های حمایتی تکاملی نوزادان نارس بخش مراقبت های ویژه نوزادان از طریق ابزار ارزیابی وضعیت نوزادان (IPAT با حداکثر نمره 12 و حداقل 3) بررسی شد سپس به پرستاران از طریق اسلاید و چهره به چهره آموزش داده شد و عملکرد پرستاران هفته اول بعد ازآموزش و دو ماه بعد از آموزش مورد بررسی و مقایسه قرار گرفت. یافته ها: بررسی مشخصات دموگرافیک نشان داد که، با تحصیلات 98/8% پرستاران مربوط به مقطع کارشناسی(98/8%) و سن بیشتر پرستاران (48/2%) بالاتر از 30 سال است. بیشترین سابقه کار پرستاران (42/4%) محدوده 10-5 سال بود. همچنین بین نمره عملکرد پرستاران در مورد وضعیت حمایتی تکاملی نوزادان نارس در مرحله قبل از آموزش (0/03±5/84)، هفته اول بعد از آموزش (1/42±8/35) و دوماه بعد از آموزش (1/16±8/71) تفاوت معنی داری وجود داشت 0/001>p). نتیجه گیری: بر اساس یافته های این پژوهش، آموزش وضعیت حمایتی تکاملی نوزاد نارس تأثیر مثبتی در بهبود عملکرد پرستاران در بخش مراقبت های ویژه نوزادان داشته استfa_IR
dc.format.extent226
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Babol University Of Medical Sciencesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.18869/acadpub.jbums.20.3.69
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectوضعیت حمایتی تکاملیfa_IR
dc.subjectبخش مراقبت ویژه نوزادانfa_IR
dc.subjectعملکردfa_IR
dc.subjectکودکانfa_IR
dc.titleتاثیر آموزش استفاده از وضعیت های تکاملی نوزادان نارس بر عملکرد بالینی پرستاران بخشهای مراقبت ویژه نوزادانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمداخله ایfa_IR
dc.contributor.department1- گروه کودکان دانشکده پرستاری مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شیراز، ایرانfa_IR
dc.contributor.department2- دانشکده پرستاری مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شیراز، ایرانfa_IR
dc.contributor.department1- گروه کودکان دانشکده پرستاری مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شیراز، ایرانfa_IR
dc.contributor.department3- گروه کودکان دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شیراز، ایرانfa_IR
dc.contributor.department4- گروه هماتولوژی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شیراز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue3
dc.citation.spage69
dc.citation.epage73


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد