نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعمادیان, سیده علیاfa_IR
dc.contributor.authorبهرامی, هادیfa_IR
dc.contributor.authorحسن زاده, رمضانfa_IR
dc.contributor.authorبنی جمالی, شکوه الساداتfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T07:35:38Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T07:35:38Z
dc.date.available1399-08-23T07:35:38Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T07:35:38Z
dc.date.issued2016-06-01en_US
dc.date.issued1395-03-12fa_IR
dc.identifier.citationعمادیان, سیده علیا, بهرامی, هادی, حسن زاده, رمضان, بنی جمالی, شکوه السادات. (1395). مقایسه تاثیر قصه‌درمانی و آموزش بازتوانی شناختی رایانه‌ای بر کاهش علائم ADHD کودکان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل, 18(6), 28-34. doi: 10.22088/jbums.18.6.28fa_IR
dc.identifier.issn1561-4107
dc.identifier.issn2251-7170
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22088/jbums.18.6.28
dc.identifier.urihttp://jbums.org/article-1-5835-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/587939
dc.description.abstractسابقه و هدف: اختلال نقصی توجه(بیش فعالی) شایع‌ترین اختلال عصبی-رفتاری در کودکان است که کنش‌وری روانی-اجتماعی کودک را در زمینه‌های مختلف تحصیلی، اجتماعی و خانوادگی تحت تاثیر قرار می‌دهد. پرداختن به درمان‌های غیردارویی از جمله قصه درمانی و بازتوانی شناختی رایانه‌ای که فاقد عوارض جانبی و نگرانی‌های مربوط به دارودرمانی هستند، حائز اهمیت می باشد. لذا این مطالعه به منظور مقایسه اثربخشی قصه‌درمانی و بازتوانی شناختی رایانه‌ای بر کاهش علائم اختلال نقصی توجه(بیش فعالی) کودکان انجام شد. مواد و روش­ها: در این مطالعه نیمه آزمایشی، از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل، 30 نفر از کودکان 7 تا 12 ساله مبتلا به اختلال نقصی توجه(بیش فعالی) در شهرستان ساری انتخاب و به سه گروه تقسیم شدند. گروه اول 8 جلسه قصه‌درمانی بصورت گروهی و گروه دوم 10 جلسه آموزش بازتوانی شناختی رایانه‌ای دریافت کردند و گروه سوم هیچ آموزشی دریافت نکردند. برای جمع‌آوری داده‌ها از آزمون ماتریکس‌های رنگی ریون، مقیاس درجه بندی کانرز و نرم افزار بازتوانی شناختی شناخت‌افزا استفاده گردید. یافته­ ها: نتایج نشان داد که میانگین نمره پس آزمون علائم اختلال نقصی توجه(بیش فعالی) در گروه قصه درمانی5/21±20/1 و در گروه آموزش بازتوانی شناختی رایانه‌ای 3/55±20 بود که نسبت به یکدیگر تفاوت معنی داری نداشتند، اما در گروه کنترل به ترتیب9/84±37/4 و 9/06±38/95 بود که نسبت به گروههای آزمایشی به طور معنی‌داری بالاتر بود(0/05p<). نتیجه گیری: نتایج مطالعه نشان داد که قصه‌درمانی و آموزش بازتوانی شناختی رایانه‌ای در کاهش علائم اختلال نقصی توجه(بیش فعالی) نقش دارندfa_IR
dc.format.extent365
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Babol University Of Medical Sciencesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22088/jbums.18.6.28
dc.subjectاختلال نقصی توجه(بیش فعالی)fa_IR
dc.subjectقصه‌درمانیfa_IR
dc.subjectآموزش بازتوانی شناختی رایانه‌ایfa_IR
dc.subjectروانشناسیfa_IR
dc.titleمقایسه تاثیر قصه‌درمانی و آموزش بازتوانی شناختی رایانه‌ای بر کاهش علائم ADHD کودکانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمداخله ایfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی تربیتی، واحد علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی تربیتی، واحد علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی، دانشگاه الزهراء(س)fa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue6
dc.citation.spage28
dc.citation.epage34


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد