نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمیکانیکی M‏D, ابراهیمfa_IR
dc.contributor.authorاشرفیان امیری M‏D, حسنfa_IR
dc.contributor.authorنصراله پور شیروانی P‏hD, سیدداودfa_IR
dc.contributor.authorکبیرPhD, محمدجوادfa_IR
dc.contributor.authorجعفری P‏hD, ناهیدfa_IR
dc.contributor.authorنعیمی طبیعی M‏D, محمدfa_IR
dc.contributor.authorداداشی M‏D, ارسلانfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T07:31:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T07:31:46Z
dc.date.available1399-08-23T07:31:46Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T07:31:46Z
dc.date.issued2014-01-01en_US
dc.date.issued1392-10-11fa_IR
dc.identifier.citationمیکانیکی M‏D, ابراهیم, اشرفیان امیری M‏D, حسن, نصراله پور شیروانی P‏hD, سیدداود, کبیرPhD, محمدجواد, جعفری P‏hD, ناهید, نعیمی طبیعی M‏D, محمد, داداشی M‏D, ارسلان. (1392). رضایت‌مندی پزشکان خانواده از عوامل موثر بر پویایی برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی در استان‌های شمالی ایران. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل, 16(1), 7-15. doi: 10.18869/acadpub.jbums.16.1.7fa_IR
dc.identifier.issn1561-4107
dc.identifier.issn2251-7170
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.18869/acadpub.jbums.16.1.7
dc.identifier.urihttp://jbums.org/article-1-4604-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/587530
dc.description.abstractسابقه و هدف: اجرای موفق برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی مستلزم همکاری‌های مستمر نهادهای درون و برون‌بخشی می‌باشد. رضایت پزشکان خانواده از نهادهای مرتبط طبیعتا باعث افزایش انگیزه، ماندگاری بیشتر و ارائه خدمات جامع‌تر خواهد شد. این مطالعه به منظور بررسی سطح رضایت پزشکان خانواده در استان‌های شمالی ایران انجام گرفته است.مواد و روشها: این مطالعه مقطعی در شش‌ماهه دوم سال 1391 در مراکز مجری طرح پزشک خانواده و بیمه روستایی در سه استان گلستان، مازندران و گیلان انجام شد، 139 مرکز از 552 مرکز مجری بصورت تصادفی منظم انتخاب و در هر مرکز منتخب کلیه پزشکان خانواده در دسترس مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسشنامه محقق ساخته شامل متغیرهای فردی با 10 سئوال باز و بسته و رضایت‌مندی از منابع انسانی و فیزیکی موجود در سطح1، کارکرد شبکه بهداشت و درمان شهرستان، کارکرد متخصصان سطح2، کارکرد جمعیت تحت پوشش و نهادهای برون‌بخشی با 34 سئوال بسته در مقیاس لیکرت بود که روایی و پایایی آن مورد تائید قرار گرفت.یافته ها: میانگین سطح رضایت 188 پزشک خانواده مطالعه شده از 5 نمره، از اعضای تیم سلامت و امکانات مرکز مجری 6/0±3، از جمعیت تحت پوشش 8/0±8/2، از همکاری‌های برون‌بخشی 1±8/2، از کارکرد شبکه شهرستان 9/0±7/2 و از عملکرد پزشکان متخصص 9/0±1/2 بوده است. سطح رضایت پزشکان خانواده از عملکرد پزشکان متخصص سطح2 در استان‌های شمالی ایران تفاوت معنی‌داری داشت (001/0p=). بین سن، تعداد جمعیت تحت پوشش، کل سابقه خدمت، تعداد جابجایی و رضایت کلی پزشکان خانواده رابطه معنی‌داری نداشت.نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که رضایتمندی پزشکان خانواده تقریبا در حد متوسط بوده که برای حفظ و ارتقاء آن باید برنامه‌های متناسب مداخله‌ای در سطوح مختلف طراحی و عملیاتی گردد.fa_IR
dc.format.extent387
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Babol University Of Medical Sciencesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.18869/acadpub.jbums.16.1.7
dc.subjectرضایت‌مندیfa_IR
dc.subjectپزشک خانوادهfa_IR
dc.subjectمرکز بهداشتی درمانیfa_IR
dc.subjectبیمه روستایی شمال ایران.fa_IR
dc.subjectبیوشیمیfa_IR
dc.titleرضایت‌مندی پزشکان خانواده از عوامل موثر بر پویایی برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی در استان‌های شمالی ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحلیلیfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue1
dc.citation.spage7
dc.citation.epage15


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد