نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیمین فیروز, موسیfa_IR
dc.contributor.authorنوشین فرد, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorحریری, نجلاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T07:31:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T07:31:35Z
dc.date.available1399-08-23T07:31:35Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T07:31:35Z
dc.date.issued2013-07-01en_US
dc.date.issued1392-04-10fa_IR
dc.identifier.citationیمین فیروز, موسی, نوشین فرد, فاطمه, حریری, نجلا. (1392). ارزیابی جو سازمانی کتابخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه شمال ایران با ابزار بین المللی کلایمت‌کوآل. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل, 15(4), 109-114. doi: 10.18869/acadpub.jbums.15.4.109fa_IR
dc.identifier.issn1561-4107
dc.identifier.issn2251-7170
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.18869/acadpub.jbums.15.4.109
dc.identifier.urihttp://jbums.org/article-1-4477-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/587509
dc.description.abstractسابقه و هدف: جو سازمانی مناسب که همان مجموعه ویژگی های یک سازمان می باشد، منبعی مهم در تأمین سلامت روانی کارکنان است که در بهبود روحیه و مشارکت در تصمیم‌گیری و نیز خلاقیت و نوآوری آنان تأثیرگذار است. این مطالعه به منظور ارزیابی جوسازمانی کتابخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه شمال کشور بر اساس شاخص‌های کلایمت‌کوآل انجام شد. مواد و روشها: این مطالعه به صورت پیمایشی و مقطعی در سال 1391 بر روی کلیه کارکنان کتابخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه شمال ایران (بابل، ساری، گرگان و گیلان) انجام شد. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه پژوهشگر ساخته که براساس 9 شاخص مطرح در ابزار کلایمت‌کوآل طراحی گردید، استفاده شد. حداقل و حداکثر نمره کل جو سازمانی در این ابزار به ترتیب 36 و 252 و در هر یک از شاخص ها به ترتیب 4 و 28 بوده است و بر این اساس کتابخانه های آموزشی و درمانی مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفتند. یافته ها: میانگین نمره کل جو سازمانی کتابخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه شمال ایران 15/51±06/103 بدست آمد. از بین 9 شاخص‌، بالاترین میانگین نمره به جو خدمت به مشتری (42/4±61/14) و کمترین نمره به شاخص جو کار گروهی (65/2±10) تعلق گرفت. وضعیت جو سازمانی در کتابخانه‌های 4 دانشگاه مورد بررسی تفاوت معنی داری با همدیگر داشتند (05/0>=p). همچنین جو سازمانی در کتابخانه‌های آموزشی مطلوب‌تر از کتابخانه‌های بیمارستانی (درمانی) بوده است (05/0>=p).نتیجه گیری: نتایج مطالعه نشان داد که جوسازمانی کتابخانه های آموزشی در حد مطلوبی قرار دارد.fa_IR
dc.format.extent380
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Babol University Of Medical Sciencesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.18869/acadpub.jbums.15.4.109
dc.subjectجو سازمانیfa_IR
dc.subjectکتابخانه های پزشکیfa_IR
dc.subjectکلایمت‌کوآلfa_IR
dc.subjectمرکز دانشگاهی پزشکیfa_IR
dc.subjectبیوشیمیfa_IR
dc.titleارزیابی جو سازمانی کتابخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه شمال ایران با ابزار بین المللی کلایمت‌کوآلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحلیلیfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue4
dc.citation.spage109
dc.citation.epage114


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد