نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاینانلو عربی شاد, حسینfa_IR
dc.contributor.authorآهنگری, کاوهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T06:07:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T06:07:14Z
dc.date.available1399-08-23T06:07:13Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T06:07:14Z
dc.date.issued2010-11-01en_US
dc.date.issued1389-08-10fa_IR
dc.identifier.citationاینانلو عربی شاد, حسین, آهنگری, کاوه. (1389). استفاده از شبکه‌های عصبی مصنوعی به‏عنوان مکمل روش‏های عددی در پیش‏بینی نشست تونل خط یک مترو تبریز. نشریه زمین شناسی مهندسی, 4(1), 793-808.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6837
dc.identifier.issn7386-8222
dc.identifier.urihttp://jeg.khu.ac.ir/article-1-344-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/580612
dc.description.abstractیکی از مسائل مهم در تونل‌های مترو شهری، تحلیل پایداری تونل و تعیین ضریب‌ اطمینان مناسب و ایمن و همچنین پیش‌بینی میزان نشست می‌باشد که منجر به تأمین پایداری در حین اجرا و پس از آن در زمان بهره‌برداری از سازه مورد نظر خواهد گردید. اهداف این مطالعه، استفاده از روش‌های مختلف در پیش‌بینی نشست و همچنین توسعه و ارتقاء این روش‌ها به‏وسیله یکدیگر می‌باشد. در تحقیق حاضر، تحلیل پایداری و بررسی میزان نشست تونل خط یک مترو تبریز، توسط روش عددی، شبکه عصبی مصنوعی و روابط تجربی صورت پذیرفته است. با توجه به دو روش حفاری مورد استفاده در تونل خط یک مترو تبریز (استفاده از دستگاه TBM و همچنین حفر تونل به روش NATM) در این بررسی، ابتدا قسمتی از تونل که با روش NATM حفاری می‌شود با استفاده از روش عددی مورد تحلیل قرارگرفته و مقدارنشست سطح زمین و همچنین میزان همگرایی تونل در دیواره تونل نیز با کمک همین نرم‌‌افزار پیش‌بینی شده است. سپس براین اساس، روابط تجربی همگرایی- نشست برای محیط پیرامون تونل خط یک مترو تبریز اصلاح شده‏اند. پس از آن با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی و داده‌های موجود، میزان نشست، پیش‏بینی شده و با مقدار به‏دست آمده از روش عددی و روابط تجربی مقایسه شده است. در قسمت دوم تحقیق نیز میزان نرخ نفوذ TBM توسط شبکه عصبی پیش‌بینی شده که این پارامتر می‏تواند در مواجهه با مناطق دردسرساز و همچنین استفاده از فشار EPB مناسب در TBM بسیار مفید باشد.fa_IR
dc.format.extent784
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه زمین شناسی مهندسیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Engineering Geologyen_US
dc.subjectتونل متروfa_IR
dc.subjectشبکه عصبیfa_IR
dc.subjectپیش‏بینی نشستfa_IR
dc.subjectمدلسازی عدیfa_IR
dc.subjectFLACfa_IR
dc.subjectآنالیز حساسیتfa_IR
dc.subjectزمین شناسی مهندسیfa_IR
dc.titleاستفاده از شبکه‌های عصبی مصنوعی به‏عنوان مکمل روش‏های عددی در پیش‏بینی نشست تونل خط یک مترو تبریزfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوبfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقاتfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue1
dc.citation.spage793
dc.citation.epage808


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد