دوره 20, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
اثربخشی آموزش شناختی رفتاری مثبت نگر بر کارکردهای اجرایی و مهارتهای اجتماعی دانشجویان با نقص توجه /بیش فعالی
(وزارت آموزش و پرورش, 2020-08-01)چکیده هدف :پژوهش حاضر با هدف اثر بخشی برنامه شناختی رفتاری مثبت نگر بر کارکردهای اجرایی ومهارت های اجتماعی، بر روی دانشجویان داری نقص توجه/ بیش فعالی دانشگاه شهر دامغان انجام شد. روش: جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دانشجویان ...
-
اثربخشی مداخلات آموزشی و درمانی بر اختلال یادگیری ویژه : یک مطالعه فراتحلیلی
(وزارت آموزش و پرورش, 2020-08-01)هدف: اختلال یادگیری ویزه ، اختلالی است که توانایی فهمیدن، یا استفاده کردن از زبان نوشتاری، انجام دادن محاسبات ریاضی هماهنگ کردن حرکات یا توجه مستقیم را تحت تاثیر قرار میدهد. مداخلات و روشهای آموزشی و درمانی مختلفی ...
-
نیازسنجی آموزشی و حمایت اجتماعی مادران دارای کودکان با نشانگان داون به منظور طراحی برنامهای جامع برای آموزش مادران
(وزارت آموزش و پرورش, 2020-08-01)هدف: آموزش خانواده های دارای فرزند با نشانگان داون و اجرای برنامه های حمایتی مناسب برای آنان مستلزم سنجش نیازهای آموزشی و حمایتی آنان است. برسی حاضر نیازهای مادران دارای فرزند با نشانگان داون به حمایت اجتماعی و آموزشی را ...
-
اثربخشی بازی های ریتمیک و گروهی بر مهارت های حرکتی درشت و تعامل اجتماعی کودکان اتیسم
(وزارت آموزش و پرورش, 2020-08-01)چکیده هدف پژوهش حاضر، مطالعۀ اثربخشی بازیهای ریتمیک و گروهی بر مهارت های حرکتی درشت و تعامل اجتماعی کودکان اتیسم بود.. آزمودنیها، 21 کودک با میانگین سنی (80/2 ± 04/9) مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم در شهرستان ارومیه بودند ...
-
انطباق و بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس "اندازه گیری پردازش حسی – پیش دبستانی" در کودکان
(وزارت آموزش و پرورش, 2020-08-01)پژوهش حاضر با هدف مطالعه ویژگی های روانسنجی نسخه فارسی مقیاس اندازه گیری پردازش حسی – پیش دبستانی (SPM-P) جهت دستیابی به یک ابزار روا و پایا برای اندازه گیری پردازش حسی کودکان به اجرا در آمد. روش این پژوهش از نوع توصیفی ...
-
تاثیر روش مداخلهای تحریک دهلیزی در بهبود مهارتهای حرکتی کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر با اختلال هماهنگی رشدی
(وزارت آموزش و پرورش, 2020-08-01)زمینه و هدف:کودکان احتیاج به تحریکات حسی مناسب دارند، تحریکات حسی مناسب باعث رشد و بهبود مهارتهای حرکتی، و کفایتهای تحصیلی کودکان میشود. از جمله این تحریکات تحریک دهلیزی است. بسیاری از کودکان کم توان ذهنی آموزشپذیر، ...
-
بررسی اثر نوروفیدبک بر همدلی شناختی و راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در نوجوانان بیشفعال(ADHD)
(وزارت آموزش و پرورش, 2020-08-01)اختلال نقص توجه/ بیش فعالی (ADHD) الگوی پایدار کاهش توجه، بیشفعالی و رفتارهای تکانشی است که کنش فرد را در خانه و جامعه مختل میسازد. هدف کلی پژوهش حاضر بررسی اثر درمان نوروفیدبک بر همدلی شناختی و راهبردهای تنظیم شناختی ...



