دوره 12, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
مقایسۀ بهزیستی روانشناختی دانشآموزان تیزهوش دخترمدارس تیزهوشان با دختران تیزهوش مدارس عادی
(وزارت آموزش و پرورش, 2012-09-01)هدف: این پژوهش، با هدف مقایسه بهزیستی روانشناختی دانشآموزان دختر مدارس تیزهوشان با مدارس عادی اجرا شد. روش: جامعه آماری پژوهش را دانشآموزان دخترمدرسه تیزهوشان و دانشآموزان تیزهوش دختری که در مدارس غیرتیزهوشان ...
-
بررسی انواع خطاها و سرعت خواندن در دانشجویان نابینای 25-18 ساله شهر مشهد
(وزارت آموزش و پرورش, 2012-09-01)هدف: در این پژوهش، به منظور بررسی آسیبشناختی مهارت خواندن دانشجویان نابینای فارسیزبان، انواع خطاها و سرعت خواندن بریل فارسی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. روش: آزمون هنجارشده «مهارت خواندن ملی بریل» بر پایه تجربه عملی ...
-
اثربخشی راهبردهای یادگیری بر کنجکاوی و علاقه در دانشآموزان پیشدبستانی کمتوان ذهنی
(وزارت آموزش و پرورش, 2012-09-01)هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی راهبردهای یادگیری بر افزایش علاقه و کنجکاوی در دانشآموزان پیشدبستانی کمتوان ذهنی است. روش: روش این پژوهش نیمهتجربی و از نوع پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل بود که در آن نمونهای ...
-
میزان شیوع اختلالهای رفتاری درکودکان پیشدبستانی شهرستان رزن
(وزارت آموزش و پرورش, 2012-09-01)هدف: پژوهش حاضر، با هدف بررسی میزان شیوع اختلالهای رفتاری درکودکان پیشدبستانی شهرستان رزن انجام شده است. روش: روش پژوهش توصیفی- همهگیرشناسی بود. 327 کودک پیشدبستانی (144 دختر و 183پسر) از مدارس ابتدایی دولتی و غیرانتفاعی ...
-
اثر بازیدرمانی با رویکرد شناختی- رفتاری بر مشکلاترفتاری دانشآموزان کمتوان ذهنی در دوره ابتدایی
(وزارت آموزش و پرورش, 2012-09-01)هدف: این پژوهش، به منظور بررسی اثربخشی بازیدرمانی با رویکرد شناختی- رفتاری بر مشکلات رفتاری دانشآموزان پسر کمتوان ذهنی در دوره ابتدایی اجرا شده است. روش: با استفاده از طرح نیمهتجربی از میان دانشآموزان کمتوان ...



